Fyra kök. Fyra personligheter.

Varför är kök från Vedum så personliga? Därför att det breda och flexibla sortimentet gör att du alltid kan skapa ett kök som passar just dig. I år har Vedum bett fyra personligheter att tipsa om varsitt kök som speglar deras stil och sätt att leva – inredningsarkitekten, designern, stylisten och kocken.

Tanken med Vedums kökssortiment är att det alltid ska finnas inspirerande och trendriktiga kök för olika personligheter och smaker. För att spegla de många möjligheterna i sortimentet har Vedum bett fyra starka personligheter att ge sin vision av ett Vedumkök.

Inredningsarkitekten Maria Öhrnell vill se mer färg i svenska hem och har i sitt Vedumkök frossat i kulörer. Designern Jesper Ståhl har valt gedigna material och inredning med omsorgsfullt utformade detaljer. Kocken Carl Almgrens Vedumkök är utformat för att göra matlagningen enkel och rolig, medan stylisten Sofie Lawett har utgått från en neutral bas och sedan kompletterat med saker som hon tycker om.

– Det här är ett nytt och spännande sätt att arbeta på som ger många nya infallsvinklar på våra kök. Tanken är att sprida goda idéer och inspirera människor att fundera på hur deras egna personliga Vedumkök kan se ut, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

Se filmerna och mer av köken genom att gå in på www.vedum.se/kok2014
Du hittar högupplösta bilder och pressreleaser på www.vedum.se/pressrum/pressreleaser