Jag vill ha plats för personliga saker

Varför är kök från Vedum så personliga? Därför att det breda och flexibla sortimentet gör att du alltid kan skapa ett kök som passar just dig. I år har Vedum bett fyra personligheter att tipsa om varsitt kök som speglar deras stil och sätt att leva – inredningsarkitekten, designern, stylisten och kocken.

Tanken med Vedums kökssortiment är att det alltid ska finnas inspirerande och trendriktiga kök för olika personligheter och smaker. För att spegla de många möjligheterna i sortimentet har Vedum bett fyra starka personligheter att ge sin vision av ett Vedum kök.

En av dem är stylisten Sofie Lawett som gillar att Vedums kök ger henne möjlighet att prova sig fram och blanda gammalt och nytt.

– Jag utgår gärna från en vit bas för att sedan lägga till saker. Inte bara sådant som har en funktion i köket, utan även sådant som tavlor, ljusstakar och textil, säger hon.

– Det här är ett nytt och spännande sätt att arbeta på som ger många nya infallsvinklar på våra kök. Tanken är att sprida goda idéer och inspirera människor att fundera på hur deras egna personliga Vedum kök kan se ut, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

Se filmen och mer av köket genom att gå in på www.vedum.se/kok2014
Du hittar högupplösta bilder och pressreleaser på www.vedum.se/pressrum/pressreleaser