Kompakt och lättplacerat

Nu finns Vedums tvättställ Flow också i bredden 500 mm för att fungera i mindre badrum.

– Flow är en mycket omtyckt serie och marknaden har efterfrågat en liten och kompakt variant som passar på till exempel gästtoaletten, säger Niklas Efraimsson, ansvarig för Vedums produktutveckling.

Badrumsserien Flow är en uttrycksfull serie med rena linjer och harmoniska proportioner, formgiven för Vedum av Jesper Ståhl. Serien lanserades 2009 och har sedan dess förnyats och utvecklats med fler storlekar, material och kulörer.

En nyhet för i år är att seriens tvättställ i Top Solid, som sedan tidigare finns i bredderna 750, 1000, 1500 och 2000 mm – marknadens bredaste, nu också kommer i en lättplacerad och kompakt variant i bredden 500 mm.

– Vår ambition är att våra kunder alltid ska hitta det de söker hos oss, oavsett hur de bor eller vilken stil de tycker om, säger Niklas Efraimsson.

Här har Vedum placerat Flow i en enkel grafisk miljö i svart och vitt. Utrymmet används effektivt, så att alla funktioner får plats trots den begränsade ytan.Tidlöst vågigt mönster på golvet ger liv till rummet. Grafiskt och funktionellt för alla som vill ha Flow i det mindre badrummet.

I fokus Tvättställ i Top Solid och en enkel lucka med push-funktion skapar ett badrum med rena, avskalade linjer.

Tips Flow 500 mm är en ny liten variant som passar till exempel på gästtoaletten. Skapa en tidlös och enkel stil med golv i grafiskt mönster, kombinerat med spegeln Flow med Nite-belysning.

Fakta Flow Badrumsserien Flow är designad för Vedum av Jesper Ståhl. Tvättstället med Top Solid-yta finns i bredderna 500, 750, 1000, 1500 och 2000 mm. I bredderna 760 och 1010 mm finns tvättställ i porslin. Flow finns i askfaner och vit- eller svartmålad faner och från och med 2015 i målad MDF i vitt eller kulör.