Ljust och funktionellt

Personlig design. Harmoniska proportioner. Och genomtänkta funktioner. Det är egenskaper som gjort Flow till en modern klassiker.

– I år breddar och förnyar vi serien ytterligare, bland annat genom att den kommer i kulör, säger Niklas Efraimsson, ansvarig för Vedums produktutveckling.

Badrumsserien Flow är en uttrycksfull serie med rena linjer och harmoniska proportioner, formgiven för Vedum av Jesper Ståhl. Serien lanserades 2009 och har sedan dess förnyats och utvecklats med fler storlekar, material och kulörer.

En nyhet för 2015 är att Flow, som sedan tidigare funnits i vit- eller svartmålat faner och askfaner, nu också kommer i kulör.

– Vår ambition är att våra kunder alltid ska hitta det de söker hos oss, oavsett hur de bor eller vilken stil de tycker om. Flow är tidlös och alltid aktuell, precis som en klassiker ska vara, säger Niklas Efraimsson.

Här har Vedum valt att arbeta med vitt i kombination med dova pasteller som också plockas upp i det klassiskt mönstrade golvet. Maximalt med förvaring i form av högskåp, underskåp och spegelskåp gör att hela familjen får plats med sina saker.

I fokus. En vit bas med mönstrat golv. Kombinerat med Flow 1010 mm i porslin med vita, släta fronter i målad MDF.

Tips. Välj det material du tycker bäst om. Flow finns både i porslin (bilden) och i det stenliknande materialet Top Solid.

Fakta Flow. Badrumsserien Flow är designad för Vedum av Jesper Ståhl. Tvättstället med Top Solid-yta finns i bredderna 500, 750, 1000, 1500 och 2000 mm. I bredderna 760 och 1010 mm finns tvättställ i porslin. Flow finns i askfaner och vit- eller svartmålad faner och från och med 2015 i målad MDF i vitt eller kulör.