Högsta kreditvärdighet i över 20 år

”BEVIS PÅ ATT VEDUM ÄR ETT TRYGGT VAL”

Vedum Kök och Bad AB har tilldelats Bisnodes diamantdiplom för högsta kreditvärdighet sedan 1996. Därmed tillhör Vedum den halva promille av svenska aktiebolag som haft högsta kreditvärdighet i över 20 år.

– Vi är stolta över utmärkelsen och ser den som ett bevis på att vi är ett tryggt val, säger Vedums vd Magnus Efraimsson.

Bisnodes (före detta Soliditets) kreditvärderingssystem är världens äldsta och mest ansedda. Systemet betygssätter ett företags betalningsförmåga utifrån en mängd olika beslutsregler. Det högsta kreditbetyg ett aktiebolag kan få är AAA. För att få det krävs bland annat att företaget har nyckeltal som ligger väsentligt över branschens genomsnitt.

Vedum har nu haft högsta betyg i 20 år och därmed tilldelats Bisnodes diamantdiplom. Av Sveriges närmare 600 000 aktiebolag är det cirka 330 som når upp till den nivån.

– Det är roligt för oss att vara del av en så exklusiv skara, men framför allt ger det en trygghet för våra samarbetspartners och medarbetare. Vår höga kreditvärdighet innebär att vi kan fortsätta att ta fram nya produkter, investera i nya maskiner och säkerställa kvalitet och kontinuerlig utveckling, säger Magnus Efraimsson.

För mer information:
Magnus Efraimsson, vd Vedum Kök och Bad
E-post: magnus.efraimsson@vedum.se

Vedum Kök & Bad utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer inredning för kök, badrum och tvättstuga. Bolaget grundades 1919 och är Sveriges största familjeägda företag i sin bransch med runt 460 anställda och en omsättning 2017 på cirka 740 miljoner kronor. Huvudkontor och fabrik ligger i Vedum, Västergötland.