Med klassisk känsla för njutning

Nu kommer en ny tidlös badrumsklassiker från familjeföretaget Vedum. Med luckan Alice i varmgrått och de balanserade linjerna hos badrumsserien Free skapas en varm, välkomnande miljö.
– I dag vill vi att badrummet ska vara ett ombonat rum för njutning, säger Jenny Andersson, designansvarig på Vedum.

Badrummet har gått från att vara en plats där vi tvättar oss och borstar tänderna, till att vara ett varmt inrett rum där vi kan njuta av att bara vara. I Vedums nya badrum med klassiska luckan Alice manifesteras den här resan.

– Tanken var att göra ett traditionellt och tidlöst badrum, men på ett modernt, välbalanserat och välkomnande sätt, säger Jenny Andersson.

Golv och väggar går ton i ton med franskinspirerat kakel i mörkare varmgrått och ljust sandstensliknande golv. Till det kommer serien Free, designad för Vedum av Jesper Ståhl, med sitt harmoniska formspråk präglat av enkelhet och omsorg om detaljer. Och så toppas känslan av luckor med fräst profil och vitrin.

– Bra förvaring är nödvändig för att skapa den där lugna, sköna känslan av njutning i badrummet. Med våra härliga vitrinskåp skapar man mycket förvaringsutrymme, samtidigt som badrummet får ett möblerat och luftigt uttryck. Det är funktion och känsla i kombination, säger Jenny Andersson.