Vedum firar 100 med uppdaterad favorit

I år fyller det svenska familjeföretaget Vedum 100 år och firar bland annat med ett nytt jubileumsbadrum. I det används serien Flow i den nya bredden 1200 mm tillsammans med distinkta svarta detaljer.

Flow är en av Vedums moderna designklassiker, formgiven av Jesper Ståhl för ett decennium sedan och ständigt aktuell med sina rena linjer och tvättställsalternativ i stenliknande Top Solid-material. Nytt för i år är att tvättstället kommer i bredden 1200 mm, med generös avställning antingen till vänster eller höger om hon.

– Vi har använt det för att skapa ett kärnfullt badrum med mycket förvaring och integrerad sittmöbel. Distinkta svarta detaljer och terazzogolv förstärker miljöns gedigna uttryck, säger Jenny Andersson, designansvarig på Vedum.

Förutom underskåp i svartmålad ask finns här också spegeln Roxen med mattsvart tunn plåtprofil och rundade hörn, svarta blandaren Ringo och svarta takpendeln Dala med unik design för Vedum. Jenny Andersson vill också framhålla tvättställets Top Solid-material, som när Vedum lanserade Flow för nästan tio år sedan var helt nytt på den skandinaviska marknaden.

– Därför är det så roligt att följa Flow, som i och med årets uppdatering kommer fortsätta vara en av våra mest älskade serier. Och det är lätt att förstå. Det är en snygg, funktionell och långsiktigt hållbar möbel som passar perfekt för vårt 100-årsjubileum, säger hon.

I fokus!
Spegeln Roxen finns i tre olika storlekar och har en mattsvart tunn metallprofil med rundade hörn. Nya belysningen Dala finns som både takpendel och vägghängd belysning.