Pressrum

Välkommen att ta del av våra senaste pressreleaser. Fritt förfogande av textmaterial och tillhörande bilder. Pressreleasen finns även att ladda hem som PDF under dokument och tillhörande bilder finns samlade under bilder. Du hittar fler bilder i vår mediabank.

Följ Vedum Kök & Bad AB

Så förhindrar du smittspridning av Covid-19

Med anledning av viruset Covid-19 (Coronavirus) är det viktigt att vi alla hjälps åt att vidta åtgärder för att inte bidra till att föra smittan vidare. Vedum Kök & Bad AB tar del av händelseutvecklingen och följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Vedum satsar fossilfritt – sänker sina koldioxidutsläpp med 1025 ton om året

Lokalproducerad biogas ersätter fossila bränslen, i några av de lastbilar som transporterar Vedums produkter ut i landet. Det innebär att det svenska familjeföretaget minskar sina koldioxidutsläpp från transporter avsevärt. Ett led i ett medvetet hållbarhetsarbete, där man bland annat värmer upp lokalsamhället med träspill, och Svanenmärker delar av sitt sortiment.

Trendspaning: Så ser 20-talets badrum ut

En längtan efter naturen, och en önskan om ett ombonat badrum, så kan man sammanfatta 20-talets trender. Vedums designansvarig, Jenny Andersson, trendspanar här om framtidens badrum och ger sex smarta tips för den som planerar att göra om badrummet, i det nya decenniets anda.

En tidlös möbel tar plats – nu kommer Vedums badrumsnyheter för 2020

Nu lanseras Vedums badrumsnyheter för 2020. Möt Anno, en badrumsserie för det nya decenniet – som trivs i hemmets alla rum. Ledorden har varit tidlösa kvaliteter och möbelkänsla. Dessutom kommer en gammal favorit i ny bredd, och därtill en hel del inredningsdetaljer som kompletterar sortimentet. De svensktillverkade nyheterna lanseras i februari.

Med fokus på svarta detaljer

Med ett nytt år kommer viljan till förändring, och det gäller inte minst i våra hem. Trenden med mjuka, naturliga toner fortsätter – och får sällskap av svarta detaljer.
Inredningsaktören Vedum möter upp med flera nyheter som matchar färgpaletten alla drömmer om. Allt från blandare till belysning.

Enklare och snyggare källsortering

Vedums nya helhetskoncept för källsortering gör det enklare att skräddarsy en lösning för varje hem.
− Vi har gjort det lätt att göra rätt, säger Sophia Andersson, Vedums kvalitets- och miljöchef.

Sex tips från Vedum: Så gör du om ditt kök utan att behöva byta ut det

Går du och drömmer om att göra om ditt kök? Köket är ett av de rum vi använder mest, och där praktiska och inspirerande lösningar verkligen kan underlätta vardagen. Här är sex tips till dig som vill göra om ditt kök, utan att byta ut det. Allt från smart och sittvänlig förvaring, till rätt belysning. Tipsen kommer från Vedum Kök & Bads designansvarig, Jenny Andersson.

Nyhet

Vedums nya kök sätter färg på hösten – inspirerade av gröna skogar och havregula fält

Vedums nya kök påminner om sköna skogspromenader och öppna fält. Med härliga gröna och havregula kulörer flyttar nu naturen in i hemmets hjärta.
− Vi välkomnar en varmare, gladare färgskala inspirerad av landskapet runt Vedum, säger Jenny Andersson, designansvarig på Vedum.

Havregult, skogsgrönt och sandbeige – Vedums köksnyheter är här!

Naturen flyttar in i hemmets hjärta, när Vedum lanserar sina köksnyheter 2020. Med lanseringen möter Vedum 20-talets trender; det avskalade, personliga och eftertänksamma hemmet som andas långsiktighet och hållbarhet. DUO-fronter, kreativa källsorteringslösningar och nya, härliga kulörer finns bland nyheterna.

Vedum firar 100 år med jubileumsdag!

Med en fantastisk resa i bagaget och tydliga rötter i hemtrakten – firas Vedum Kök & Bads 100-årsjubileum med pompa och ståt tillsammans med allmänheten lördagen den 7:e september. ”Kunskapen sitter i väggarna här i Vedum”, säger VD:n Magnus Efraimsson.

Videor