Pressrum

Välkommen att ta del av våra senaste pressreleaser. Fritt förfogande av textmaterial och tillhörande bilder. Pressreleasen finns även att ladda hem som PDF under dokument och tillhörande bilder finns samlade under bilder. Du hittar fler bilder i vår mediabank.

Följ Vedum Kök & Bad AB

Med anledning av covid-19

Tillsammans kan vi skapa en tryggare tid. Vi på Vedum Kök & Bad följer myndigheternas rekommendationer i kampen mot covid-19 (coronaviruset) och det är viktigt att vi alla hjälps åt.

Trendspaning 2021 – det trivsamma och praktiska hemmet i fokus. Så lyckas du!

Det hälsosamma, funktionella och praktiska hemmet står i centrum när Vedums designansvarig, Jenny Andersson, trendspanar in i det nya året. Vi fortsätter att stanna hemma även 2021 – och vi behöver hem att må bra i. Svenska Vedum har samlat tre tips för det trivsamma hemmet. Allt från klok förvaring till lättstädade material.

Svensktillverkat, tidlöst och Svanenmärkt med stil!

Nora och Liv är luckorna som står i centrum när familjeföretaget Vedum Kök & Bad presenterar två nya köksmiljöer för hösten 2020. I och med lanseringen av de nya miljöerna lyfter Vedum fram två Svanenmärkta favoriter. Det ligger helt i linje med Vedums målsättning att skapa långsiktigt hållbar design för de skandinaviska hemmen.

Botanisera bland Vedums nya knoppar och handtag

29 handfasta nyheter bland knoppar och handtag och ett nytt koncept från Vedum Kök & Bad gör det enklare att hitta rätt stil. Nu delas inredningsdetaljerna in i fyra kategorier och får nya natursköna namn.

Vedum i väldoftande samarbete med floristen Linda Hansson

Svenska inredningsaktören Vedum lanserar nu köksnyheten Moa i den nya varma kulören linnebeige i sällskap med floristen Linda Hansson. Samarbetet doftar av både lin och dahlior och bjuder dessutom på några enkla knep om hur du förnyar ditt kök med enkla medel.

En doft av lin och med hantverket varmt om hjärtat – Vedums köksnyheter är här!

Med en kärlek till de små detaljerna, klassiska vitrinskåp och den platsbyggda känslan – nu kommer årets köksnyheter från svenska Vedum. Trenden med mjuka, naturliga kulörer och hantverkarkänsla håller i sig. Det märks till exempel i den nya kulören linnebeige, en blivande favorit som tillsammans med luckan Moa bildar en trendsäker allians.

Mer tid i tvättstugan? Ja tack! Tvättstugan Nora från Vedum gör vardagssysslorna trevligare.

Vi spenderar mer tid i våra hem just nu, och med det kommer viljan att skapa struktur och ordning i alla rum. Med andra ord – hög tid att ge tvättstugan kärlek! Vedum ger sina bästa tips för att skapa en fungerande tvättstuga, med välplanerad förvaring, generösa arbetsytor och smarta detaljer. I Vedums sortiment finns flera tvättstugelösningar som gör hemmet till en praktisk dröm.

Familjärt och närproducerat när köksplaneringen blir digital

Efterfrågan på inredningshjälp på distans växer. För att möta det stora intresset lanserar nu landets äldsta familjeföretag inom köks- och badrumstillverkning en digital tjänst där den som vill kan skapa sitt kök på distans. Tillsammans med Vedums köksinredare tas det fram en skräddarsydd ritning med allt från kundens val av lucka till hela rummets planlösning.

Detaljerna som gör helheten – lär känna Vedums inredningsdetaljer 2020!

Små förändringar som ger stora resultat. Med trendiga geometriska former och svarta detaljer inspirerar inredningsaktören Vedum till förändring på detaljnivå – för hela hemmet. Allt från ovala speglar till lättrade knoppar i metall.

Vedum satsar fossilfritt – sänker sina koldioxidutsläpp med 1025 ton om året

Lokalproducerad biogas ersätter fossila bränslen, i några av de lastbilar som transporterar Vedums produkter ut i landet. Det innebär att det svenska familjeföretaget minskar sina koldioxidutsläpp från transporter avsevärt. Ett led i ett medvetet hållbarhetsarbete, där man bland annat värmer upp lokalsamhället med träspill, och Svanenmärker delar av sitt sortiment.

Videor