Pressrum

Välkommen att ta del av våra senaste pressreleaser. Fritt förfogande av textmaterial och tillhörande bilder. Pressreleasen finns även att ladda hem som PDF under dokument och tillhörande bilder finns samlade under bilder. Du hittar fler bilder i vår mediabank.

Följ Vedum Kök & Bad AB

Mer tid i tvättstugan? Ja tack! Tvättstugan Nora från Vedum gör vardagssysslorna trevligare.

Vi spenderar mer tid i våra hem just nu, och med det kommer viljan att skapa struktur och ordning i alla rum. Med andra ord – hög tid att ge tvättstugan kärlek! Vedum ger sina bästa tips för att skapa en fungerande tvättstuga, med välplanerad förvaring, generösa arbetsytor och smarta detaljer. I Vedums sortiment finns flera tvättstugelösningar som gör hemmet till en praktisk dröm.

Familjärt och närproducerat när köksplaneringen blir digital

Efterfrågan på inredningshjälp på distans växer. För att möta det stora intresset lanserar nu landets äldsta familjeföretag inom köks- och badrumstillverkning en digital tjänst där den som vill kan skapa sitt kök på distans. Tillsammans med Vedums köksinredare tas det fram en skräddarsydd ritning med allt från kundens val av lucka till hela rummets planlösning.

Detaljerna som gör helheten – lär känna Vedums inredningsdetaljer 2020!

Små förändringar som ger stora resultat. Med trendiga geometriska former och svarta detaljer inspirerar inredningsaktören Vedum till förändring på detaljnivå – för hela hemmet. Allt från ovala speglar till lättrade knoppar i metall.

Information kring COVID-19

Vi på Vedum Kök & Bad är måna om att du ska känna dig trygg hos oss. Vi följer myndigheternas rekommendationer i kampen mot COVID-19 (coronaviruset) och det är viktigt att vi alla hjälps åt.

Vedum satsar fossilfritt – sänker sina koldioxidutsläpp med 1025 ton om året

Lokalproducerad biogas ersätter fossila bränslen, i några av de lastbilar som transporterar Vedums produkter ut i landet. Det innebär att det svenska familjeföretaget minskar sina koldioxidutsläpp från transporter avsevärt. Ett led i ett medvetet hållbarhetsarbete, där man bland annat värmer upp lokalsamhället med träspill, och Svanenmärker delar av sitt sortiment.

Trendspaning: Så ser 20-talets badrum ut

En längtan efter naturen, och en önskan om ett ombonat badrum, så kan man sammanfatta 20-talets trender. Vedums designansvarig, Jenny Andersson, trendspanar här om framtidens badrum och ger sex smarta tips för den som planerar att göra om badrummet, i det nya decenniets anda.

En tidlös möbel tar plats – nu kommer Vedums badrumsnyheter för 2020

Nu lanseras Vedums badrumsnyheter för 2020. Möt Anno, en badrumsserie för det nya decenniet – som trivs i hemmets alla rum. Ledorden har varit tidlösa kvaliteter och möbelkänsla. Dessutom kommer en gammal favorit i ny bredd, och därtill en hel del inredningsdetaljer som kompletterar sortimentet. De svensktillverkade nyheterna lanseras i februari.

Med fokus på svarta detaljer

Med ett nytt år kommer viljan till förändring, och det gäller inte minst i våra hem. Trenden med mjuka, naturliga toner fortsätter – och får sällskap av svarta detaljer.
Inredningsaktören Vedum möter upp med flera nyheter som matchar färgpaletten alla drömmer om. Allt från blandare till belysning.

Enklare och snyggare källsortering

Vedums nya helhetskoncept för källsortering gör det enklare att skräddarsy en lösning för varje hem.
− Vi har gjort det lätt att göra rätt, säger Sophia Andersson, Vedums kvalitets- och miljöchef.

Sex tips från Vedum: Så gör du om ditt kök utan att behöva byta ut det

Går du och drömmer om att göra om ditt kök? Köket är ett av de rum vi använder mest, och där praktiska och inspirerande lösningar verkligen kan underlätta vardagen. Här är sex tips till dig som vill göra om ditt kök, utan att byta ut det. Allt från smart och sittvänlig förvaring, till rätt belysning. Tipsen kommer från Vedum Kök & Bads designansvarig, Jenny Andersson.

Videor