Pressrum

Välkommen att ta del av våra senaste pressreleaser. Fritt förfogande av textmaterial och tillhörande bilder. Pressreleasen finns även att ladda hem som PDF under dokument och tillhörande bilder finns samlade under bilder. Du hittar fler bilder i vår mediabank.

Följ Vedum Kök & Bad AB

Titta på publicerade artiklar och pressklipp

Med fokus på svarta detaljer

Med ett nytt år kommer viljan till förändring, och det gäller inte minst i våra hem. Trenden med mjuka, naturliga toner fortsätter – och får sällskap av svarta detaljer.
Inredningsaktören Vedum möter upp med flera nyheter som matchar färgpaletten alla drömmer om. Allt från blandare till belysning.

Enklare och snyggare källsortering

Vedums nya helhetskoncept för källsortering gör det enklare att skräddarsy en lösning för varje hem.
− Vi har gjort det lätt att göra rätt, säger Sophia Andersson, Vedums kvalitets- och miljöchef.

Sex tips från Vedum: Så gör du om ditt kök utan att behöva byta ut det

Går du och drömmer om att göra om ditt kök? Köket är ett av de rum vi använder mest, och där praktiska och inspirerande lösningar verkligen kan underlätta vardagen. Här är sex tips till dig som vill göra om ditt kök, utan att byta ut det. Allt från smart och sittvänlig förvaring, till rätt belysning. Tipsen kommer från Vedum Kök & Bads designansvarig, Jenny Andersson.

Nyhet

Vedums nya kök sätter färg på hösten – inspirerade av gröna skogar och havregula fält

Vedums nya kök påminner om sköna skogspromenader och öppna fält. Med härliga gröna och havregula kulörer flyttar nu naturen in i hemmets hjärta.
− Vi välkomnar en varmare, gladare färgskala inspirerad av landskapet runt Vedum, säger Jenny Andersson, designansvarig på Vedum.

Havregult, skogsgrönt och sandbeige – Vedums köksnyheter är här!

Naturen flyttar in i hemmets hjärta, när Vedum lanserar sina köksnyheter 2020. Med lanseringen möter Vedum 20-talets trender; det avskalade, personliga och eftertänksamma hemmet som andas långsiktighet och hållbarhet. DUO-fronter, kreativa källsorteringslösningar och nya, härliga kulörer finns bland nyheterna.

Vedum firar 100 år med jubileumsdag!

Med en fantastisk resa i bagaget och tydliga rötter i hemtrakten – firas Vedum Kök & Bads 100-årsjubileum med pompa och ståt tillsammans med allmänheten lördagen den 7:e september. ”Kunskapen sitter i väggarna här i Vedum”, säger VD:n Magnus Efraimsson.

Välkommen till vår Vedumdag!

Lördag 7 september klockan 11-14 hälsar vi alla välkomna att fira vårt 100-årsjubileum tillsammans med oss. Vi öppnar upp delar av fabriken med visning av vår tidslinje, restaurangen ”The Barn” serverar hamburgare till bra priser, vår outlet och utställning Kvarnen håller öppet samt att det bjuds på musikunderhållning/rock n’roll från trakten av bandet ”A whole Lotta Shakin’”. Vi bjuder även på kaffe och kaka.

Vedum firar 100 med uppdaterad favorit

I år fyller det svenska familjeföretaget Vedum 100 år och firar bland annat med ett nytt
jubileumsbadrum. I det används serien Flow i den nya bredden 1200 mm tillsammans med distinkta svarta detaljer.

Vedum lanserar hållbar designbelysning för badrummet

Allt ljus på hållbar design! Vedum firar hundra år med en hållbar nyhet som prickar in två av de
starkaste trenderna i hemmet just nu – svarta detaljer och genomtänkt belysning.

Nyhet

Med klassisk känsla för njutning

Nu kommer en ny tidlös badrumsklassiker från familjeföretaget Vedum. Med luckan Alice i varmgrått och de balanserade linjerna hos badrumsserien Free skapas en varm, välkomnande miljö.
– I dag vill vi att badrummet ska vara ett ombonat rum för njutning, säger Jenny Andersson,
designansvarig på Vedum.

Videor