30 kvadratmeter levande kök

Stora kök är underbara – men kräver en del planering. I år satsar Vedum extra på att visa hur det går till att skapa levande kök på 30 kvadratmeter.
   – Trenden är att människor vill satsa på sina kök, både vad gäller inredning och antal kvadratmeter, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

Ett rymligt kök på 30 kvadratmeter med gott om plats för hela familjen och alla vänner. Eller en kompakt lägenhet eller ett sommarhus på totalt 30 kvadratmeter. I höst fokuserar Vedum extra på att visa bredden i sortimentet och presenterar lösningar för kök på 30 kvadratmeter – och för hela hem på lika många kvadratmeter.

– I dag vill många ha ett riktigt stort kök med massor av plats för att umgås med familj och vänner. Därför vill vi nu visa hur det rymliga köket kan göras så funktionellt, trevligt och levande som möjligt, säger Marianne Färlin.

En utmaning i ett stort kök är att skapa en inbjudande och välkomnande variation, samtidigt som designen har en enhetlig stil. En funktionsvägg med olika färgnyanser och en kombination av dold och öppen förvaring kan bli en fin inramning som ger rummet dynamik.

– Det här är viktiga och tydliga trender som vi har sett en tid. Nu satsar vi därför extra på att presentera produkter, lösningar och tips både för både riktigt stora kök och hela små hem, säger Marianne Färlin.

Mer tips om 30 kvadratmeter levande kök på Vedums nya inspirationsdel: www.vedum.se/inspiration

Välkommen att ladda hem högupplösta bilder och pressmeddelande i PDF. Du hittar högupplösta bilder på våra nyheter i vår mediabank: www.vedum.se/mediabank/nyheter-kok

För mer information: Marianne Färlin, marknadschef Vedum Kök och Bad,
0512-557 13, marianne.farlin@vedum.se