Årets badrum kommer från Vedum

Art vinnare i Sveriges största badtävling!

Vedums serie Art, formgiven av Jesper Ståhl, har fått ännu en utmärkelse. I somras ”red dot design award” och nu framröstad till Årets badrum i tidskriften Bad & Kökguidens årliga tävling.

– Roligt att både designvärlden och marknaden tycker så mycket om Art, säger Vedums marknadschef MarianneFärlin.

Art lanserades i början av 2013 och har fått ett exceptionellt mottagande. Tidigare i år vann serien som första svenska badrumsmöbeldet internationella ”red dot design award” – för sin ”fulländade och innovativa design”, som det hette i motiveringen. Nu har serien också fått ett publikt pris i och med att en miljö inredd med serien Art i ask vunnit utmärkelsen Årets badrum 2013.

Det är tidskriften Bad & Kökguiden som varje år genomför en omröstning på webben och i samband med mässan Hem & Villa i Stockholm. En omröstning som enligt arrangören vuxit ut till Sveriges största badtävling.

– Vi ser Art som en framtida designklassiker. Med det menar vi på Vedum en inredning som både har en innovativ form och fungerari vanliga hem. Därför arbetar vi intensivt med att utveckla våra produkter och skapa inspirerande och fungerande helhetsmiljöer. Det härpriset tolkar jag som ett kvitto på att vi lever upp till den ambitionen, säger Marianne Färlin.

I Bad & Kökguidens kommentar till priser heter det:
”Det är svårt att inte tycka om Art. Designer Jesper Ståhl har skapat något alldeles unikt, lätt och ljust skandinaviskt i denhär serien, med de vita tunna ramarna kring levande askträ. Som älvor en sommarnatt! En karaktäristisk designdetaljär vattenvirveln som pryder insidan av tvättstället, och liksom leder ner vattnet i avrinningen.”

Priset Årets badrum 2013 kommer att delas ut på Stockholm Furniture Fair lördagen den 8 februari.

Se mer om Art på www.vedum.se/badrum/badmiljoer/art/art2  Du hittar högupplösta bilder och pressreleaser på www.vedum.se/pressrum/pressreleaser

För mer information kontakta Marianne Färlin, marknadschef Vedum Kök och Bad, 0512-557 13, marianne.farlin@vedum.se.