Årets badrum kommer från Vedum

FREE VINNARE I SVERIGES STÖRSTA BADTÄVLING.

Vedums serie Free, formgiven av Jesper Ståhl, har röstats fram till Årets badrum i tidskriften Bad & Kökguidens årliga tävling. Det var andra gången på tre år som Vedum vann utmärkelsen.

– Roligt att vi kan upprepa bedriften och fortsätta erbjuda attraktiv design till våra kunder, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

Tidskriften Bad & Kökguiden genomför varje år en omröstning på webben och i samband med mässan Hem & Villa i Stockholm. En omröstning som enligt arrangören är Sveriges största badtävling. För två år sedan vann Vedums serie Art och i år var det dags för Free.

– Det känns extra roligt och hedrande att vi kan vinna med två serier som har så olika uttryck. Det visar bredden, kvaliteten och valmöjligheterna i vårt helhetssortiment, säger Marianne Färlin.

Free har ett harmoniskt formspråk som präglas av balans, enkelhet och omsorg om detaljer. I den vinnande miljön har luckan Classic använts för att göra ett tidlöst varmgrått badrum – på ett modernt och trendigt sätt. Se mer av Free på Vedums hemsida: //www.vedum.se/badrum/badmiljoer/free-/free915

I motiveringen till priset säger Bad & Kökguiden att vinnaren har:
Alla de ingredienser som gäller i årets mest älskade badrumstrend – vemodets trend. Badrumsserien heter Free och finns i många kombinationer, den här luckan heter Classic och är i en varmgrå nyans med traditionella speglar. Ett badrum där charmen skapas av blicken bakåt och av blandningen av olika tidsperioder i inredningsdetaljerna.

Se mer: //lifestyleworld.se/arets-kok-arets-badrum-2015-vinnarna-korade

Priset Årets badrum 2015 kommer att delas ut 12 februari.