Badnyheter 2014

Nya Free – trendig enkelhet och valfrihet

Nu lanserar Vedum den nya badrumsserien Free, designad av Jesper Ståhl. Namnet syftar på både den självklara designen och den stora valfrihet som serien ger.
– Free står för balans, enkelhet och omsorg om detaljer, något som känns väldigt aktuellt just nu, säger Jesper Ståhl.

Free är på många sätt typisk för Vedum. En självklar, tidlös design. Många innovativa och genomtänkta detaljer, som den nya fronten Twist och smarta avställningsytor. Och massor av valmöjligheter som gör att den passar överallt.

– Det är en serie som är lätt att tycka om och använda, och som svarar mot en samtida längtan efter enkelhet och användbarhet. Jag brukar sammanfatta med att Free är folklig, funktionell och väldigt fin, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

Utgångspunkten för serien var att samla Vedums alla värden i en enda serie. Förutom designen handlar det om materialval, kvalitet i hela produktionsprocessen och att erbjuda gott om alternativ vad gäller till exempel utföranden och kompletterande produkter som speglar och förvaring.

– Med Free gör man ett val och får massor av möjligheter. Det är en serie som är personlig och trygg på samma gång, säger Marianne Färlin.

Designern Jesper Ståhl beskriver formspråket som återhållet och avklarnat.
– Här finns inget som tynger eller tar onödig plats. Man kan säga att Free talar med små, nyansrika och väl valda ord snarare än att ropa ut sitt budskap, säger han.

I fokus

Porslinstvättstället Free har strama yttre linjer som möter det mjuka i hons något nedsänkta inre form.

Tips

Stilsäkert även på insidan. Det nya prylfacket med fräsch vit insida ingår som standard. Och gör det enklare att snabbt hitta det du behöver.

Se mer om nya Free på - www.vedum.se/free

Välkommen att ladda hem högupplösta bilder och pressmeddelande i PDF. Du hittar fler högupplösta bilder på våra nyheter i vår mediabank: www.vedum.se/mediabank/nyheter-bad

För mer information: Marianne Färlin, marknadschef Vedum Kök och Bad, 0512-557 13, marianne.farlin@vedum.se