Badrum med rumskänsla för hela familjen

Personlig form med fokus på det väsentliga. Nu lanserar Vedum en inbjudande och generös miljö med nya badrumsserien Mezzo, designad av Jesper Ståhl.

– Här ser vi till att hela familjen får plats och känner sig välkommen, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

Badrumsserien Mezzo har en helt egen röst. Namnet är hämtat från musikvärlden och syftar på seriens balans mellan ytterligheter och starka fokus på det väsentliga.

Nu använder Vedum serien för att skapa ett praktiskt och generöst badrum med dubbeltvättställ. Den ombonade rumskänslan gör att övergången mellan badrummet och resten av hemmet blir mjukare.

– Här har vi valt toner som går i lugnt sandbeige, kombinerat med ett lite överraskande blått golv. Kaklet stannar på halva väggen för att skapa variation och dynamik, säger Marianne Färlin.

Det välkomnande uttrycket kombineras med praktiska lösningar, som den smarta sidoförvaringen och det relativt kompakta och lättplacerade dubbeltvättstället.

– Med Mezzo har vi lyckats föra samman Vedums olika värden, så som design och personlighet å ena sidan och funktion och användbarhet å andra, säger Marianne Färlin.

I fokus
Ett badrum där det finns plats för flera. Det praktiska dubbeltvättstället är relativt kompakt och är lätt att placera. Dessutom får du plats med mycket förvaring i lådorna.

Tips
Låt förvaringslösningen ge en trevlig rumskänsla. Här har vi valt toner som går i lugnt sandbeige kombinerat med ett lite överraskande blått golv. Kaklet stannar på halva väggen för att skapa variation och dynamik.