Bänkskivor för alla behov

Oavsett vem du är, så har Vedum en bänkskiva för dig. Natur- eller kompositsten, trä eller laminat, det är upp till dig.

– Alla material har sina fördelar och vi kan hjälpa till att välja vad som passar, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

Bänkskivan och diskbänken påverkar vilket helhetsintryck köket ger, men de är också dina arbetsytor. När du väljer är det därför bra att utgå från både utseendet på ditt kök och hur du använder det.

– Vi följer trenderna så att vi hela tiden ligger rätt i stil och uttryck, samtidigt som vi har noggrant utvalda leverantörer som lever upp till den höga kvalitet vi kräver, säger Marianne Färlin.

Bänkskivor i natursten är tillverkade från ett helt stenblock direkt ur berget och är exklusiva, tåliga och tidlösa. Kompositstenen är framställd av 95 procent natursten och är slittålig med ett modernt och ändå tidlöst uttryck.

Akrylsten består av 75 procent naturliga mineraler, är enkel att hålla ren och kan formas helt efter dina önskemål. Fördelarna med bänkskivor i massivt trä är att de har en egen karaktär och blir vackrare för varje år. Och bänkskivor i laminat är prisvärda, slitstarka, enkla att sköta om och finns i många olika utföranden. Många av Vedums laminatskivor är dessutom Svanenmärkta.

– En stark trend som vi ser är att människor söker mångfald och personliga uttryck och vårt breda sortiment gör att valmöjligheterna alltid är stora, säger Marianne Färlin.

Tips!
Flera av våra bänksskivor går att komplettera med stänksskydd eller bakkantlist. Snyggt och praktiskt!

I fokus!
Oavsett vem du är, så har Vedum en bänkskiva för dig. Natur- eller kompositsten, trä eller laminat, det är upp till dig.