Botanisera bland Vedums nya knoppar och handtag

29 handfasta nyheter bland knoppar och handtag och ett nytt koncept från Vedum Kök & Bad gör det enklare att hitta rätt stil. Nu delas inredningsdetaljerna in i fyra kategorier och får nya natursköna namn.

Inför 2021 har de små detaljerna fått stort fokus. Nu välkomnar Vedum Kök & Bad 29 nyheter bland knoppar och handtag. Nyheterna kommer i varierande material och form, och har alla förmågan att förnya ett rum. Samtliga knoppar och handtag är noga utvalda för att komplettera Vedums breda sortiment och finns att få i kök, badrum, tvättstuga och förvaring.

Utöver nyheterna har befintliga knoppar och handtag fått lite extra kärlek. Nu döps de efter växter och kategoriseras i grupper – allt för att kunden på ett enkelt och inspirerande sätt ska hitta rätt stil. Stilarna är Skandinavisk, Klassisk och Modern stil. Dessutom finns Utvald bas för de som letar efter ett mer stilneutralt uttryck.

Några av de växter som fått ge namn till de nya inredningsdetaljerna är Havtorn, Konvalj och Lobelia. Havtorn i svart pryder Vedums senaste köksnyhet Moaluckan i linnebeige. Här skapas ett spännande möte mellan de skarpt svarta knopparna och handtagen och den mjuka naturnära färgen linnebeige.

– Växtlighet har en unik förmåga att lyfta ett helt rum! Detsamma gäller för våra knoppar och handtag. Bara genom att förnya dessa kan du få en helt ny känsla i ditt kök eller badrum. Därför kändes det naturligt att döpa alla våra knoppar och handtag efter växter, säger Jenny Andersson, designansvarig på Vedum.

Vedums breda sortiment och fokus på detaljer gör det enkelt att hitta rätt stil vare sig den är skandinavisk, klassisk, modern eller stilren. Den som är ute efter ett mer unikt uttryck kan kombinera de olika stilarna. Tillsammans med nyheterna finns det nu 62 olika knoppar och handtag att välja mellan. För den som vill ha ett mer avskalat intryck finns även pushfunktion och grepplist.

Vedums nya knoppar och handtag lanseras under hösten och finns redan nu att uppleva på Vedums sex utställningar runtom i landet.