Detaljerna som gör helheten – lär känna Vedums inredningsdetaljer 2020!

Små förändringar som ger stora resultat. Med trendiga geometriska former och svarta detaljer inspirerar inredningsaktören Vedum till förändring på detaljnivå – för hela hemmet. Allt från ovala speglar till lättrade knoppar i metall.

De flesta sammankopplar nog familjeföretaget Vedum med inredning för kök, badrum, tvättstuga och förvaring. Men faktum är att 101-åringen har en hel del detaljer att titta närmare på. När våren nu kommer smygande, kommer också viljan till förändring hemma. Vedum har en rad inredningsdetaljer i sortimentet som ger hemmet en ny skrud, med små medel:
   – Vi har en mängd inredningsdetaljer som utstrålar harmoni, funktion och personlighet, och de trendiga svarta detaljerna får till våren fint sällskap av mjuka linjer och inslag av läder.

Vi märker att folk vill inreda med personlighet, värme och funktion. Därför vill vi öppna upp för fler valmöjligheter, som hjälper våra kunder att hitta sin stil. Där spelar detaljerna en viktig roll! Vi jobbar med detaljer på ett annat sätt nu, än vi gjort tidigare. De har inte längre bara en praktisk roll utan ska även fungera som dekoration, säger Jenny Andersson, designansvarig på Vedum.

Bland Vedums inredningsdetaljer är det några som förtjänar att lyftas fram lite extra mycket. Vägghyllan Anno med öppen förvaring öppnar upp för variation, och framhäver den efterlängtade personliga stilen. Också en svart vägghylla i plåt ger rummet en ny känsla.

Handtagslösa lådor och skåp må ha dominerat senaste åren, men det ser ut att vända nu. För att möta kundernas nyförälskelse för greppvänlig inredning, lanseras nya knoppar och handtag, fina detaljer med lättrad metall och läderinslag som tillför en klassisk, exklusiv eller samtida stil till hemmets alla rum. Knopparna kan användas på Vedums egna möbler, men också som krokar till handdukar eller redskap, eller för att uppgradera en gammal byrå.
    – Vi vill skapa detaljer som adderar något som inte fanns innan, som snabbt och enkelt kan lyfta ett hem och förändra ett rum. Våra kunder utgår i allt högre grad från sin egen stil, och lyssnar mindre på trender. Vi märker att det är viktigt för många att stilen går hand i hand med bostadens utformning och att de gärna inreder med tidstypiska detaljer. Det är något som vi verkligen har tagit fasta på, säger Jenny Andersson.

En tidlös och hållbar favorit som har en självklar plats är LED-belysningen Dala, speciellt anpassad för våtrum med skyddsklass IP44, en mattsvart armatur för både vägg och tak. Och när vi ändå är inne på att svärta ner hemmet, bör den mattsvarta, stilrena blandaren, Ringo och den svarta diskhon Granite nämnas. I Vedums sortiment finns även spegeln Grann, en lättplacerad inredningsdetalj som ger en välkomnande rymd i alla rum. Spegeln Grann finns som rund, oval och rektangulär, vilket gör den lättplacerad. Dessutom kan de kompletteras med LED-belysning.

För den som vill göra en något större förändring, än att byta ett handtag eller två, finns också en rad trendsäkra stänkskydd och bänkskivor för köket. En enkel förändring som kan lyfta ett helt kök.