ELLE Decoration väljer sina Vedum-favoriter

ELLE Decoration gillar Vedums badrumssortiment. Nu har inredningsmagasinet valt ut åtta favoriter.

– Det är både spännande och värdefullt att få någon annans blick på våra miljöer och produkter, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

Vedum har samarbetat med ELLE Decoration under flera år, senast kring designgalan ELLE Decoration Design Award som hölls under Stockholm Furniture Fair i februari. Nu har ELLE Decorations chefredaktör Svante Öqvist tillsammans med tidskriftens redaktionsledning valt ut sina åtta badrumsfavoriter ur Vedums sortiment.

– Vi tycker ju om alla våra produkter och därför är det alltid roligt att höra vad andra gillar mest av det vi gör. Att ELLE Decoration tycker om Vedum ser vi som ett kvitto på att vårt sortiment står för god design, säger Marianne Färlin.

Bland de favoriter som ELLE Decoration valt ut finns bland annat en persikofärgad kompakt miljö med nya badrumsserien Mezzo, designad av Jesper Ståhl. Motiveringen till att den hamnat på listan lyder: ”En vågad och trendig färg som samtidigt gör en lugn och glad – vi tror att den kommer att hålla länge”.

Här finns också Vedums serie Art som kallats en modern designklassiker. Art är den första svenska badrumsmöbeln som vunnit Red Dot Design Award och tidigare även fått ELLE Decoration Design Award.

Hela listan med favoriter och motiveringar kommer att publiceras på www.elledecoration.se och www.vedum.se

Vedum kommer också att märka ut de utvalda miljöerna och produkterna i sina utställningar och hos återförsäljare.