Havregult, skogsgrönt och sandbeige – Vedums köksnyheter är här!

Naturen flyttar in i hemmets hjärta, när Vedum lanserar sina köksnyheter 2020.
Med lanseringen möter Vedum 20-talets trender; det avskalade, personliga och
eftertänksamma hemmet som andas långsiktighet och hållbarhet. DUO-fronter,
kreativa källsorteringslösningar och nya, härliga kulörer finns bland nyheterna.

– Vi har gett våra nya kök extra mycket kärlek! Vi firar ju 100 år under 2019, och allt vi gör under 2020 blir ett viktigt avstamp till nästa Vedumsekel. Årets nyheter inspireras av tidens anda men står stadigt i vår historia. Köken är inspirerade av våra hemtrakter, med en doft av solgul havre, och en längtan efter långa skogspromenader. Naturen flyttar verkligen in i år, säger
Jenny Andersson, designansvarig på Vedum Kök & Bad.

Lanseringen innebär startskottet för Vedums stilrena DUO-fronter. Bänkskåp med två lika stora fronter skapar ett trendsäkert och linjerat uttryck i köket.

Vedums skogsgröna badrum gjorde succé under våren, och nu hittar den trendsäkra kulören även in i köket. Det är luckan Maja i kulören skogsgrön, som tillsammans med smakfulla mässingsdetaljer och nyheten DUO-fronter ger ett stilrent och naturligt kök.

– Att låta rummets nyanser gå ton i ton är en tydlig trend. I vårt nya skandinaviska kök i skogsgrönt har vi till exempel kompletterat med flera gröna toner i bänkskiva och panelvägg – för att skapa ett helhetsintryck utöver det vanliga, fortsätter Jenny.

Bland nyheterna finns också ett kök i trendsäkra toner av havre och solsken, och med ett stilrent och öppet uttryck i skandinavisk stil. Luckan Maja i Vedums nya kulör havregul, kombineras med sandbeige vägg och vackra, välvda fönster. En stor välplanerad köksö med en häll som har inbyggd fläkt, skapar ett öppet uttryck och utrymme för både umgänge och matlagning.

Vedum har också skapat ett tidlöst kök - luckan Alice i sandbeige på DUO-fronter, tillsammans med nya handtag med brunt läder skapar en mjuk, naturlig och varm känsla. Toppvitrin och inramning som ger ett platsbyggt uttryck förstärker känslan ytterligare. Den som vill ha ett modernt kök i dov ton, lär falla för nyheten Liv i svartbetsad ek. Med moderna, avskalade snitt, påhittiga förvaringslösningar och svarta detaljer.

Vedums nya, smarta källsortering består av ett nytt flexibelt helhetskoncept för källsortering med gemensamma funktioner och enhetligt utseende. Med Ängsö i diskbänksskåp, Djurö i lådor, Tyresta i invändiga höga lådor och sidohängda Sarek ges kunderna möjlighet att få källsortering som passar just deras hem och gör det enklare att källsortera.

DUO-fronterna kan fås i valfri Vedumlucka och från nästan alla kulörer på NCS-skalan. Nyheterna lanseras 16 september och finns att se och uppleva hos Vedums utställningar.

Du hittar högupplösta bilder i vår mediabank: http://www.vedum.se/mediabank.