Hela livet på 30 kvadratmeter

Det går att få plats med hela livet på 30 kvadratmeter. Nu satsar Vedum extra på att visa hur det går till att skapa både snygga och praktiska lösningar för det lilla hemmet och köket.

– Trenden är att människor vill satsa på sina kök och hem, även om de bor kompakt, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

En kompakt lägenhet eller ett sommarhus på totalt 30 kvadratmeter. Eller kanske ett rymligt kök på 30 kvadratmeter. I höst fokuserar Vedum extra på att visa bredden i sortimentet och presenterar lösningar för hela hem på 30 kvadratmeter – och för kök på lika många kvadratmeter.

– I dag lever allt fler människor i städer och det innebär ofta att de bor på mindre yta. Eller så har de ett fritidshus som de vill inreda, kanske ett Attefalshus. Med vårt nya koncept vill vi visa att även det lilla hemmet kan ha alla funktioner vad gäller kök, badrum och förvaring, samtidigt som det är både fint och trivsamt, säger Marianne Färlin.

Enkel, ren och enhetlig design som skapar ett harmoniskt och genomtänkt utseende är viktigt när utrymmet är begränsat. Liksom smarta och anpassade inredningslösningar.

– Det här är viktiga och tydliga trender som vi har sett en tid. Nu satsar vi därför extra på att presentera produkter, lösningar och tips både för hela små hem och stora kök, säger Marianne Färlin.

Mer tips på Vedums nya inspirationsdel www.vedum.se/inspiration

Välkommen att ladda hem högupplösta bilder och pressmeddelande i PDF. Du hittar fler högupplösta bilder på våra nyheter i vår mediabank: www.vedum.se/mediabank/nyheter-kok