Inspiration och planering för ditt badrum

Hur vill du att ditt badrum ska se ut och fungera? Vedum hjälper till med både idéer och kunskap kring allt från planlösning till aktuella stylingtrender.

– Viktigast för ett lyckat resultat är ändå vårt breda och personliga sortiment, säger Vedums konceptansvariga marknadsförare Jenny Andersson.

Den bästa starten på ett badrumsprojekt är att samla på sig så mycket information som möjligt. Bläddra i Vedums badkatalog. Besöka utställningar eller återförsäljare. Och använda Vedums inspirationsverktyg på webben.

– Med det kan du testa olika uttryck, lösningar och material och dessutom få en uppfattning om vad det kostar. Inspiration och kunskap på samma gång, säger Jenny Andersson.

Badrummets storlek spelar förstås roll, men med bra planering kan även stora badrum kännas ombonade och små badrum vara praktiska.

– Det gäller att kombinera estetiskt uttryck och genomtänkt funktion. Kulörer, materialval, belysning och detaljer som gröna växter är viktiga för helhetsintrycket, liksom förvaring, avställningsytor och andra praktiska lösningar, säger Jenny Andersson.

Lika viktigt som rätt design är det med sådant du inte ser vid första anblicken, som smarta inredningslösningar för skåp och lådor och den långsiktiga kvalitén.

– Allt bottnar egentligen i vårt sortiment. Vi tar in aktuella trender och filtrerar dem sedan genom Vedums värderingar, så att resultatet blir tryggt och personligt på samma gång, säger Jenny Andersson.

I fokus
Estetiskt, praktiskt och smart – det är detaljerna som är avgörande för helhetsintrycket.

Tips
Med Vedums inspirationsverktyg på webben kan du testa olika uttryck, lösningar och material och dessutom få en uppfattning om vad det kostar.