Jag väljer gedigna material och detaljer

Varför är kök från Vedum så personliga? Därför att det breda och flexibla sortimentet gör att du alltid kan skapa ettkök som passar just dig. I år har Vedum bett fyra personligheter att tipsa om varsitt kök som speglar deras stil ochsätt att leva – inredningsarkitekten, designern, stylisten och kocken.

Tanken med Vedums kökssortiment är att det alltid ska finnas inspirerande och trendriktiga kök för olika personligheter och smaker. För att spegla de många möjligheterna i sortimentet har Vedum bett fyra starka personligheter att ge sin vision av ett Vedumkök.

En av dem är designern Jesper Ståhl som har valt gedigna material och omsorgsfullt utformade detaljer till sitt personliga Vedumkök.

– Det är detaljerna som definierar kökets kvalitet och gör Vedums kök speciella. Saker du kanske inte omedelbart uppfattar, men som gör stor skillnad när du levt med köket ett tag. Jag brukar säga att bra design aldrig ljuger. Så mitt ärliga råd som designer är att du tar dig tid att verkligen titta, känna – och fråga – när du väljer kök, säger han.

– Det här är ett nytt och spännande sätt att arbeta på som ger många nya infallsvinklar på våra kök. Tanken är att sprida goda idéer och inspirera människor att fundera på hur deras egna personliga Vedumkök kan se ut, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

Se filmen och mer om köket på www.vedum.se/kok2014
Du hittar högupplösta bilder och pressreleaser på www.vedum.se/pressrum/pressreleaser