Jag vill ha ett kök planerat för matlagning

Varför är kök från Vedum så personliga? Därför att det breda och flexibla sortimentet gör att du alltid kan skapa ettkök som passar just dig. I år har Vedum bett fyra personligheter att tipsa om varsitt kök som speglar deras stil ochsätt att leva – inredningsarkitekten, designern, stylisten och kocken.

Tanken med Vedums kökssortiment är att det alltid ska finnas inspirerande och trendriktiga kök för olika personligheter och smaker. För att spegla de många möjligheterna i sortimentet har Vedum bett fyra starka personligheter att ge sin vision av ett Vedumkök.

En av dem är kocken Carl Almgren som utformat sitt personliga Vedumkök för att göra matlagningen enkel och rolig.
– Det spelar ingen roll om du är professionell kock eller nybörjare i ditt kök hemma, resultatet påverkas alltid av hur köket ser ut och är planerat. För mig handlar det om att det ska vara enkelt att nå alla redskap och hålla ordning på dem. Att köket har gedigna material och konstruktioner. Och, inte minst, riktigt bra utrustning, säger han.

– Det här är ett nytt och spännande sätt att arbeta på som ger många nya infallsvinklar på våra kök. Tanken är att sprida goda idéer och inspirera människor att fundera på hur deras egna personliga Vedumkök kan se ut, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

Se filmen och mer om köket genom att på in på www.vedum.se/kok2014
Du hittar högupplösta bilder och pressreleaser på www.vedum.se/pressrum/pressreleaser