Jag vill se mer färg i köket

Varför är kök från Vedum så personliga? Därför att det breda och flexibla sortimentet gör att du alltid kan skapa ett kök som passar just dig. I år har Vedum bett fyra personligheter att tipsa om varsitt kök som speglar deras stil och sätt att leva – inredningsarkitekten, designern, stylisten och kocken.

Tanken med Vedums kökssortiment är att det alltid ska finnas inspirerande och trendriktiga kök för olika personligheter och smaker. För att spegla de många möjligheterna i sortimentet har Vedum bett fyra starka personligheter att ge sin vision av ett Vedumkök.

En av dem är inredningsarkitekten Maria Öhrnell som vill se mer färg i svenska hem. I sitt Vedumkök har hon därför frossat i det breda utbudet av kulörer.

– Jag vill se mycket mer färg i svenska kök. Gärna i kombination med bra materialval som passar den färgskala man har i köket. Vedum är bra på färg och det har jag dragit nytta av i mitt personliga Vedumkök, säger hon.

– Det här är ett nytt och spännande sätt att arbeta på som ger många nya infallsvinklar på våra kök. Tanken är att sprida goda idéer och inspirera människor att fundera på hur deras egna personliga Vedumkök kan se ut, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

Se filmen och mer om köket genom att gå in på www.vedum.se/kok2014
Du hittar högupplösta bilder och pressreleaser på www.vedum.se/pressrum/pressreleaser