Klassiskt kök med trendiga blandningar

Vedums nya lucka Ines i ek och Stina i svala grå toner ger köket en klassisk stil. Det känns ombonat och välkomnande, samtidigt som vitrinskåp och den trendiga blandningen av kulörer och material ger ett ljust intryck. Den smarta planlösningen gör köket både funktionellt och socialt.

Tanken med Vedums kökssortiment är att det ska finnas inspirerande och trendriktiga kök för olika personligheter och smaker. Här finns allt från det klassiska och lantliga till det moderna och stilrena. En av årets nyheter är luckan Ines.

– Ines är perfekt att kombinera med den målade luckan Stina för att på det sättet få en spännande mix av material och kulörer. En passande kombination när man vill ha ett klassiskt och ombonat kök som samtidigt känns ljust, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin. Mer om Ines på www.vedum.se/kok/tra_miljoer/ines

Skandinaviska linjer och personliga detaljer – så ser vårens badrumsnyheter ut hos svenska Vedum

I februari lanserar Vedum en helt ny serie för det stilrena, skandinaviska badrummet – Soprano. Serien är designad, utvecklad och tillverkad i Vedum och präglas av designsäkerhet, solida material och stor valfrihet. Dessutom uppdateras den prisbelönta badrumsserien Mezzo. ”Det moderna badrummet inreds för att hålla länge”, säger Jenny Andersson, designansvarig.

Trendspaning 2021 – det trivsamma och praktiska hemmet i fokus. Så lyckas du!

Det hälsosamma, funktionella och praktiska hemmet står i centrum när Vedums designansvarig, Jenny Andersson, trendspanar in i det nya året. Vi fortsätter att stanna hemma även 2021 – och vi behöver hem att må bra i. Svenska Vedum har samlat tre tips för det trivsamma hemmet. Allt från klok förvaring till lättstädade material.

Svensktillverkat, tidlöst och Svanenmärkt med stil!

Nora och Liv är luckorna som står i centrum när familjeföretaget Vedum Kök & Bad presenterar två nya köksmiljöer för hösten 2020. I och med lanseringen av de nya miljöerna lyfter Vedum fram två Svanenmärkta favoriter. Det ligger helt i linje med Vedums målsättning att skapa långsiktigt hållbar design för de skandinaviska hemmen.