Lekfullt med smart förvaring på liten yta

Personlig form med fokus på det väsentliga. Nu lanserar Vedum en färgstark och kompakt miljö med nya badrumsserien Mezzo, designad av Jesper Ståhl.

– Här har vi gjort ett trendigt badrum på vårt sätt, med bra förvaring och behagliga brända toner, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

Badrumsserien Mezzo har en helt egen röst. Namnet är hämtat från musikvärlden och syftar på seriens balans mellan ytterligheter och starka fokus på det väsentliga.

Nu använder Vedum serien för att skapa ett kompakt, praktiskt och lekfullt badrum i behagliga, brända toner. Perfekt i mindre stadslägenheter och fritidshus eller som gästbadrum.

– Vi har tagit fasta på trenden med kulörer och valt att göra ett färgstarkt badrum på ett lugnt och nedtonat sätt, samtidigt som vi adderat smarta inredningslösningar som tar liten plats, säger Marianne Färlin.

Ett exempel är att tvättstället är lite grundare än vad som är vanligt och mycket lätt att placera även i små utrymmen. Ett annat är det nya halvhöga skåpet med tre funktioner i ett: spegel, dold förvaring och öppen förvaring.

– Med Mezzo har vi lyckats föra samman Vedums olika värden, så som design och personlighet å ena sidan och funktion och användbarhet å andra, säger Marianne Färlin.

I fokus Mezzos minsta tvättställ är lite grundare än vad som är vanligt och därför lättplacerat utan att ge avkall på varken design eller funktion. Tvättstället har bra avställningsytor och underskåpet har praktiska fullutdragslådor.

Tips I små badrum behövs förvaringslösningar som tar liten plats. Det nya smarta halvhöga skåpet har tre funktioner i ett. En spegel. Dolt förvaringsutrymme för det du vill dölja. Och öppen förvaring för det som du vill ha lättillgängligt.

Mer om Mezzo