Mezzo - ny serie från Vedum Kök & Bad

Mezzo. Badrumsserien med en helt egen röst

Nu lanserar Vedum badrumsserien Mezzo designad av Jesper Ståhl. Det är en serie med personlig design och fokus på det väsentliga.

– Jag ville hitta en balanserad form som uttrycker själva kärnan i vad ett tvättställ är, säger Jesper Ståhl.

Badrumsserien Mezzo har en helt egen röst. Namnet är hämtat från musikvärlden och syftar på seriens balans mellan ytterligheter och starka fokus på det väsentliga.

– Det handlade inte om att ta ut svängarna och vara spektakulär eller nöja sig med det basala, utan att finna en tredje väg. En medelväg som ofta är den svåraste att hitta och står för ett helt eget uttryck, säger Jesper Ståhl.

Tvättstället utmärks av en markerad kant inspirerad av den typiska formen på en porslinskopp. Det är generöst men samtidigt lättplacerat, eftersom djupet är lite mindre än vanligt. Till serien har Jesper Ståhl även designat luckan Line med dynamiska snedfrästa spår, vill du höra mer om Mezzo gå till www.vedum.se/mezzo.

– Med Mezzo har Jesper Ståhl i samarbete med våra produktutvecklare lyckats föra samman Vedums olika värden, så som design och personlighet å ena sidan och funktion och användbarhet å andra. Samtidigt som Mezzo har en helt egen röst som är klar, tydlig och stolt, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.