Miljövänligt i hela hemmet med Svanenmärkta Nora

100-åringen Vedum brinner för en hållbar framtid. Därför lanserar nu den svenska inredningsaktören ett Svanenmärkt koncept för hela hemmet, med den trendsäkra luckan Nora. Från köket, via garderoben i hallen och hela vägen till tvättstället i badrummet. Ett klokt val både för den miljömedvetna, och den stilmedvetna. En god nyhet i dubbel bemärkelse.

Vedum vill skapa långsiktigt hållbar design för de skandinaviska hemmen. Ett bevis på det är den Svanenmärkta luckan Nora, som nu lanseras för hela hemmet. En lucka designad för att ge minimal miljöpåverkan – men med maximal funktion och känsla.

Att inreda hållbart handlar om att göra sina val med stor omsorg, och välja sådant som man gillar idag, och om 15 år. Men också om att leta efter hållbara material. Svanenmärkningen innebär att produkten utvärderats utifrån kriterier både vad gäller hållbarhet och användning, och att den uppfyller höga krav under hela livscykeln, från råvara till avfall. Dessutom säger märkningen att träet inte hämtats från skyddsvärda skogar.

– Svanenmärkningen som Nora stoltserar med gör den till ett miljöklokt val. Också designmässigt är den klok. En lucka med raka linjer, men ändå en livfullhet. En lucka att tycka om länge! Nora har, precis som alla våra produkter, testats noggrant. För oss är kopplingen mellan kvalitet och miljö självklar, säger Sophia Andersson, kvalitets- och miljöchef på Vedum Kök & Bad.

– Vi ser två tydliga trender: allt fler vill inreda allt mer personligt, och allt fler vill välja hållbar inredning i sina hem. Därför är Nora helt rätt i tiden. Ett svensktillverkat och Svanenmärkt alternativ, som erbjuder många kloka, skräddarsydda lösningar. Det bästa av två världar! fortsätter Sophia Andersson.

Att Vedum verkar med omsorg om framtiden märks. Familjeföretaget har arbetat för att minimera sin miljöpåverkan länge. Vedum var till exempel först i landet med Svanenmärkt badrumsinredning, och sedan 2009 har vi ett urval inredningar i vårt sortiment som är Svanenmärkta.