Ny serie från Vedum Kök & Bad

Zone. Ett badrum för balans, stillhet och styrka.

Vedums nya serie Zone gör badrummet till en plats för lugn och fokuserad närvaro. Rundade avskalade former och taktila material skapar en miljö som utstrålar harmoni och balans.
– Vi har tagit fasta på den starka hälsotrenden och människors behov av återhämtning i en intensiv tillvaro, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

Det moderna livet innebär ofta ett flöde av intryck, möten och utmaningar. När intensiteten ökar förstärks behovet av miljöer där vi finner balans, stillhet och styrka. Badrummet har länge varit en sådan plats och i år tar Vedum den insikten ett steg längre och lanserar serien Zone.

– Med den nya serien fångar vi upp trender som hälsa, mindfulness, yoga, natur och spa. Det handlar om att ta hand om både sig själv och sitt hem, att göra medvetna, hållbara val vad gäller design och miljö, men också om att vara personlig och nytänkande, säger Marianne Färlin.

Tvättställens runda och ovala form har ett mjukt och stilrent uttryck som förstärks av det stenliknande, lättskötta och exklusiva materialet Solid Surface. De monteras semi-nedfällda i en topplatta och kompletteras med underskåp, speglar och högskåp. Med ett fåtal delar går det att göra ett otal kombinationer.

– För mig är Zone typiskt Vedum. Vi tar till oss aktuella trender och gör sedan något helt eget av dem. På det sättet kan vi vara aktuella, långsiktiga och personliga på samma gång, säger Marianne Färlin.

I fokus!
Tvättställens runda och ovala form har ett mjukt och stilrent uttryck. De monteras seminedfällda i en topplatta.

Tips!
Skapa lugn och harmoni med taktila material och generös förvaring. Komplettera med utvalda favoritsaker och gröna växter.