Nytt Svanenmärkt kök med modernt uttryck

Nu lanserar Vedum ett kök med den nya Svanenmärkta luckan Nora i vitt och grått. Det är en modern och slitstark lucka med tydlig textur, utvecklad för att möta marknadens efterfrågan på hållbara alternativ.

Intresset för miljömässigt hållbara produkter växer, något som Vedum tagit fasta på med den nya Svanenmärkta luckan Nora.

− Vi har arbetat med Svanenmärkning under många år och ser det som en naturlig del av vår produktutveckling och vårt långsiktiga hållbarhetsabete, säger Vedums konceptansvariga marknadsförare Jenny Andersson.

Luckan Nora har en tydlig livfull textur och lanseras nu i ett nytt grått kök med stilrena detaljer och modernt uttryck. I köket finns även Vedums nya sidenmatta laminatbänkskiva som är en ny typ av laminat som har en matt, mycket reptålig yta med antifingerprint.

− Vi har också arbetat med svarta detaljer som handtag och hyllplan för att skapar ett distinkt uttryck, samtidigt som det gör att köket känns öppet och luftigt, säger Jenny Andersson.

Tips!
Öppen förvaring på väggarna med hyllor och knoppar gör att köket får ett distinkt uttryck.

I fokus!
Den tydliga livfulla texturen på luckan Nora ger det moderna köket karaktär.