Öppnar dubbelt så stor utställning i Göteborg

Den 2 mars öppnar Vedums nya utställning i Sisjön, Göteborg. Den ligger bara ett stenkast från den tidigare och är nästan dubbelt så stor.

– Här får vi bättre möjligheter att visa helheten i vårt sortiment och utveckla mötet med våra kunder och samarbetspartners, säger Anna-Karin Hurtig, Vedums affärsområdeschef för konsumenter och husfabriker.

Det var 14 år sedan som Vedum öppnade sin första utställning i Göteborg. Den starka utvecklingen har gjort att företaget vuxit ur den befintliga lokalen på Hantverksvägen och nu flyttar några hundra meter längre upp på samma gata.

Den nya lokalen är cirka 900 kvadratmeter, nästan dubbelt så stor som den tidigare, och kommer bland annat att rymma 12 köksmiljöer, 27 badrumsinredningar, 3 tvättstugor och ett urval av skjutdörrar och garderober.

– Vi kommer dessutom att avsätta en yta för att visa ”Hela Vedum”, en helhetslösning med våra produkter, och utveckla vårt butikskoncept på flera olika sätt. Utställningen ska ge både inspiration och konkret hjälp till privatpersoner och byggbranschen, säger Anna-Karin Hurtig.

Utöver Göteborg har Vedum utställningar i Stockholm, Malmö, Uppsala, Linköping och Vedum.

– Vårt koncept med egna utställningar är viktigt för oss och uppskattat av våra kunder och samarbetspartners. De bidrar till att vikan fortsätta att vara ett personligt och tryggt val, säger Marianne Färlin, Vice VD och Marknadschef på Vedum.

Adress: Hantverksvägen 10, Göteborg
Öppnar: 2 mars
Yta: 900 kvadratmeter
På 900 kvm visar vi 12 köksmiljöer, 27 badrumsinredningar,
3 tvättstugor samt ett urval av skjutdörrar och garderober.