Kök från Vedum i Solsidan

I TV4:s humorserie Solsidan har karaktärerna Anna och Alex valt köket Jenny från Vedum Kök & Bad. Det är ett stilriktigt retrokök i 70-talsorange med överfalsade luckor, synliga gångjärn och andra tidstypiska detaljer.
   Solsidan är en av svensk tv:s största succéer genom tiderna och skildrar småbarnsföräldrarna Alex (Felix Herngren) och Annas (Mia Skäringer) liv i villaområdet Solsidan i Saltsjöbaden, Stockholm. Det var under seriens tredje säsong som paret fastnade för Vedumköket och när den fjärde säsongen nu sänds finns köket förstås kvar.
   ”Anna och Alex speglar på många sätt det som vårt varumärke står för. De tänker långsiktigt och förnuftigt samtidigt som de är trendmedvetna och inte tvekar att sticker ut”, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

SolsidanJennykök.jpg

Fjärde säsongen av Solsidan visas på söndagar klockan 20:00 i TV4.

SolsidanLogo.jpg