Kök från Vedum i Solsidan

I TV4:s humorserie Solsidan har karaktärerna Anna och Alex valt köket Jenny från Vedum Kök & Bad. Det är ett stilriktigt retrokök i 70-talsorange med överfalsade luckor, synliga gångjärn och andra tidstypiska detaljer.
   Solsidan är en av svensk tv:s största succéer genom tiderna och skildrar småbarnsföräldrarna Alex (Felix Herngren) och Annas (Mia Skäringer) liv i villaområdet Solsidan i Saltsjöbaden, Stockholm. Det var under seriens tredje säsong som paret fastnade för Vedumköket och när den fjärde säsongen nu sänds finns köket förstås kvar.
   ”Anna och Alex speglar på många sätt det som vårt varumärke står för. De tänker långsiktigt och förnuftigt samtidigt som de är trendmedvetna och inte tvekar att sticker ut”, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

SolsidanJennykök.jpg

Fjärde säsongen av Solsidan visas på söndagar klockan 20:00 i TV4.

SolsidanLogo.jpg

En doft av lin och med hantverket varmt om hjärtat – Vedums köksnyheter är här!

Med en kärlek till de små detaljerna, klassiska vitrinskåp och den platsbyggda känslan – nu kommer årets köksnyheter från svenska Vedum. Trenden med mjuka, naturliga kulörer och hantverkarkänsla håller i sig. Det märks till exempel i den nya kulören linnebeige, en blivande favorit som tillsammans med luckan Moa bildar en trendsäker allians.

Mer tid i tvättstugan? Ja tack! Tvättstugan Nora från Vedum gör vardagssysslorna trevligare.

Vi spenderar mer tid i våra hem just nu, och med det kommer viljan att skapa struktur och ordning i alla rum. Med andra ord – hög tid att ge tvättstugan kärlek! Vedum ger sina bästa tips för att skapa en fungerande tvättstuga, med välplanerad förvaring, generösa arbetsytor och smarta detaljer. I Vedums sortiment finns flera tvättstugelösningar som gör hemmet till en praktisk dröm.

Familjärt och närproducerat när köksplaneringen blir digital

Efterfrågan på inredningshjälp på distans växer. För att möta det stora intresset lanserar nu landets äldsta familjeföretag inom köks- och badrumstillverkning en digital tjänst där den som vill kan skapa sitt kök på distans. Tillsammans med Vedums köksinredare tas det fram en skräddarsydd ritning med allt från kundens val av lucka till hela rummets planlösning.