Svensktillverkat, tidlöst och Svanenmärkt med stil!

Nora och Liv är luckorna som står i centrum när familjeföretaget Vedum Kök & Bad presenterar två nya köksmiljöer för hösten 2020. I och med lanseringen av de nya miljöerna lyfter Vedum fram två Svanenmärkta favoriter. Det ligger helt i linje med Vedums målsättning att skapa långsiktigt hållbar design för de skandinaviska hemmen.

Åtta av tio svenskar vill leva mer hållbart och det egna hemmet är inget undantag. För den svenska inredningsaktören Vedum Kök & Bad innebär hållbarhetsarbetet att alla produkter är ansvarsfullt tillverkade genom hela kedjan.

– För att inspirera den miljömedvetna, och den stilmedvetna till kloka val har Vedum tagit fram två köksmiljöer i modern och skandinavisk stil med Svanenmärkta luckor och laminatbänkskivor, säger Jenny Andersson, designansvarig på Vedum Kök & Bad.

I det ena köket syns luckan Nora i grått med tydlig textur i kombination med bänkskivan och stänkskyddet Cento i laminat. Cento är en nyhet i ljusa toner och terazzoliknande mönster som tillsammans med stilrena detaljer ger köket ett modernt uttryck.

Det andra köket har ett skandinaviskt uttryck där detaljerna är utmärkande. Ekfaner ger luckan Liv en exklusiv och tidlös känsla. Den varma tonen i ek kontrasteras med svarta detaljer och den stenliknande laminatbänkskivan och stänkskyddet Kings Marble Green vilket också är en nyhet.

– Vi skapar kök och badrum med en tidlös design, eftersom en av de viktigaste aspekterna i ett hållbart hem är att skapa ett hem att trivas i. Valen man gör i hemmet ska kännas lika självklara idag som många år framåt, säger
Jenny Andersson.

Alla Vedums köksstommar, flertalet laminatbänkskivor och luckorna Nora, Elsa, Linda i ek och valnöt och Liv i ek och ask är Svanenmärkta. Dessutom är många produkter i Vedums sortiment listade i Svanens husproduktsportal, vilket betyder att de är godkända att användas i Svanenmärkta hus. Det gör det lätt för dagens miljömedvetna och inredningsintresserade konsumenter att göra hållbara val
till hemmet.