Trendig flört med skog och mossa

Nu lanserar Vedum ett varmt och trendsäkert badrum med nya luckan Thea och tvättstället Mezzo, designat för det svenska familjeföretaget Vedum av Jesper Ståhl.

– Dova gröna toner som flörtar med skog och mossa i kombination med stilrena svarta detaljer, säger Jenny Andersson, designansvarig på Vedum.

Vedums nya lucka Thea har en smal ram som skapar ett stilrent och distinkt uttryck. Här har Vedum använt luckan i en ny skogsgrön kulör tillsammans med badrumsserien Mezzo, som vann Elle Decoration Swedish Design Awards 2018 i kategorin Årets badrum.

– Trendiga dova färger som går ton i ton, fiskbensmönstrad klinkers med träuttryck och mycket möbelkänsla gör det här badrummet varmt och välkomnande, säger Jenny Andersson.

För att skapa kontraster kombineras de mjuka färgerna med detaljer i svart. Den nya belysningen Dala med unik Vedumdesign används här både som takpendel och vägglampa. Intrycket förstärks av blandaren Ringo i svart och spegeln Roxen med mattsvart tunn plåtprofil.

– Det är mjuka rogivande toner som gäller i badrummet 2019, lugna färger som får oss att slappna av och må bra. Till det har vi inredning med stilrena och distinkta linjer, tillsammans med belysning som både är funktionell och har ett eget personligt formspråk, säger Jenny Andersson.