Trendiga detaljer i mässing

Ett badrum, flera stilar. Nu lanserar Vedum en miljö där serien Free används i ett vitt badrum med trendiga detaljer i mässing.

– Ett badrum som känns både rätt och tryggt, säger Niklas Efraimsson, ansvarig för Vedums produktutveckling.

Oavsett vem du är, så finns det alltid en Free som passar dig. Allt enligt tanken på att man ska kunna skapa flera olika stilar med en och samma serie. Nu visar Vedum ett enkelt badrum i vitt, kryddat med personliga detaljer och blandare, bottenventil och handtag i trendig mässing.

– Det här är en lösning för alla som vill ha mycket förvaring. Högskåpet sväljer både stort och smått. Spegelskåpet är perfekt för sådant som används varje dag. Och i lådan finns praktiska fack som gör det enkelt att hålla ordning på alla småsaker, säger Niklas Efraimsson.

Badrummet får också karaktär med LED-belysningen Nite som nu inte bara finns i krom utan även mässing och vitt.

En annan nyhet är Free Compact – en grundare variant av seriens tvättställ i bredd 615 mm. Bakgrunden är att Vedums kunder har efterfrågat en variant som är anpassad för lite mindre badrum.

– Tanken med hela serien är att det ska vara lätt att välja olika material, mått och uttryck, allt för att människor ska kunna skapa ett personligt badrum i en stil som de gillar, säger Niklas Efraimsson.

Tips: Ljust och funktionellt. En vit bas är alltid rätt. Här med LED-belysningen Nite som nu också kommer i mässing och vitt (finns i krom sedan tidigare).

I fokus: Detaljer i mässing. Vedum lanserar nya blandare, bottenventil och handtag i trendig mässing. Perfekt för att ge karaktär till ett badrum i vitt.