Trendigt och traditionellt lantkök

Nu lanserar Vedum en samtida och trendig version av det klassiska skandinaviska lantköket med platsbyggd känsla och gedigna materialval.

– Det är en tydlig trend att människor söker sig tillbaka till tradition och trygghet, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

Med spegelluckan Karin och vitrinluckan Stina har Vedum skapat ett klassiskt lantkök som samtidigt är uppdaterat och anpassat till vår tid.

– Tradition och historiska designreferenser är en trend som bara blir starkare och starkare, kanske för att världen omkring oss kan kännas otrygg och svårbegriplig, säger Marianne Färlin.

Inramningssystemet, inbyggda vitvaror och traditionell kakelsättning gör att köket känns gediget och platsbyggt. Samtidigt skvallrar samtidsmarkörer som mässingsdetaljer, kompositsten i bänkskivan, de olika grå tonerna och det nya lådsystemet Scala om stark trendmedvetenhet.

– Förmågan att blanda trend och tradition är en av Vedums många styrkor. Stilen är samtida och ändå tidlös, eftersom målet med alla våra kök är man alltid ska kunna och vilja leva med dem länge, säger Marianne Färlin.

TIPS Inramningssystemet, inbyggda vitvaror och traditionell kakelsättning gör att köket ger ett gediget och platsbyggt intryck.

I FOKUS Klassiskt på samtida sätt. Uppdatera traditionen genom att blanda klassiska designuttryck med samtida trender som mässingsdetaljer och de moderna funktionerna i Vedums nya lådsystem Scala.