Välkommen till vår Vedumdag!

Lördag 7 september klockan 11-14 hälsar vi alla välkomna att fira vårt 100-årsjubileum tillsammans med oss. Vi öppnar upp delar av fabriken med visning av vår tidslinje, restaurangen ”The Barn” serverar hamburgare till bra priser, vår outlet och utställning Kvarnen håller öppet samt att det bjuds på musikunderhållning/rock n’roll från trakten av bandet

”A whole Lotta Shakin’”. Vi har hoppborg till barnen och vi bjuder på kaffe och kaka.

Bra att tänka på:

• Visningen pågår kl. 11-14. Sista insläpp är kl. 14.00. Medarbetare från Vedum finns på plats utmed slingan för att visa dig vägen.

• Slingan är ungefär 1,5 km. Du kommer att se delar av tillverkningen och i övergången över järnvägen finns en ny utställning om vår historia.

• För att komma till övergången måste du gå i en brant trappa med många trappsteg. Efter tidslinjen går du ner för en trappa på andra sidan järnvägen till vår utlastning. Därifrån går du utomhus tillbaka till tältet.

• Har du svårigheter att gå, är känslig för höjd eller har nedsatt hälsa? Då kan du i stället ta del av tidslinjen i vårt tält. Där bjuder vi även på kaffe och kaka.

Och så några regler som vi måste ha.
Vi har mycket att göra och kommer att arbeta för fullt under visningen. För allas säkerhet ber vi dig därför respektera följande:

• Avvik inte från slingan.

• Minderåriga får endast vistas i lokalerna tillsammans med målsman.

• För säker utrymning vid brand kan du inte ta med barnvagn in i fabriken.

• Du får inte heller ta med dryck och mat.

• Blir det fullt i lokalerna kan vi behöva be dig vänta utanför dörrarna tills det tunnat ut igen.

• Och just det – vi vill inte att du fotograferar i fabriken.

Mera Vedum!
Vår utställning Kvarnen på Larvsvägen har öppet mellan kl. 9-14, passa på att göra ett besök även där och inspireras av våra fina kök och badrum. Vår outlet håller öppet mellan kl. 11-14 och finns på Industrivägen i Vedum.

Vi hoppas vi ses lördag 7 september!
Varmt välkommen!