Vedum bygger för framtiden

På bild: Vedums produktionschef Ola Lindberg, MG Byggs vd Michael Gilbertsson och Vedums vd Magnus Efraimsson tar de första spadtagen.

Vedum Kök & Bad har beslutat att göra en utbyggnad på cirka 11 000 kvadratmeter. Entreprenör blir Vedumföretaget MG Bygg.
  – Investeringen innebär att vi på sikt kommer att ha möjligheten att leverera dubbelt så många skåp som i dag, säger Vedums vd Magnus Efraimsson.

Syftet med utbyggnaden är att få mer lageryta för att frigöra befintliga lager och omvandla dessa till produktionsyta, så att företaget ska kunna fortsätta att växa och utvecklas. Första spadtaget är nu taget och byggnationen beräknas vara klar sommaren 2015.

– Vår plan är att de nya lokalerna ska vara tillräckliga för våra behov i minst 10 år framåt. Vad gäller omsättning siktar vi på 600 miljoner år 2017, säger Magnus Efraimsson. De nya lokalerna kommer att byggas öster om Vedums befintliga fabrik på andra sidan järnvägsspåren, något som ställer särskilda krav på byggnationen. Bland annat kommer en transportbro över järnvägen att byggas för att förflytta de färdiga produkterna från produktionen till lagret.

Entreprenör för utbyggnaden blir MG Bygg i Vedum som tidigare gjort ett antal mindre arbeten för Vedum Kök & Bad med bra resultat.

– MG Bygg är en lokal entreprenör med gott rykte, stabil ekonomi och många lokala underentreprenörer och leverantörer. Genom att anlita MG Bygg vill vi fortsätta stödja och ha en aktiv roll i det lokala samhället, säger Magnus Efraimsson.

Välkommen att ladda hem högupplösta bilder och pressmeddelande i PDF. Du hittar fler högupplösta bilder i vår mediabank: www.vedum.se/mediabank

För mer information: Magnus Efraimsson, vd Vedum Kök & Bad, 0708-859363, magnus.efraimsson@vedum.se