Vedum förnyar prisad designklassiker

Nu fortsätter Vedum att utveckla serien Art. Nytt för i år är att den prisade designklassikern också får benstativ i kulör.

– Hållbar design är kärnan i vår produktutveckling och en designklassiker som Art kan alltid förnyas, säger Niklas Efraimsson, ansvarig för Vedums produktutveckling.

För Vedum betyder hållbar design att företaget formger produkter som kan användas och älskas länge, tåla både handens och ögats slitage och alltid känns relevanta, intressanta och levande.

– När det gäller en serie som Art är det självklart att den ska fortsätta att utvecklas. Nyheten i år är benstativ i kulör. Vi visar ett trendigt antracitgrått stativ i ett avskalat badrum med industrikänsla och mycket ljusinsläpp, säger Niklas Efraimsson.

I den nya miljön finns också diskreta grunda förvaringsskåp som smälter in i rummet och ger valfrihet med kombinationen av dolda och öppna hyllor.

Sedan lanseringen våren 2013 har Art vunnit flera priser, bland annat som första svenska badrumsmöbel den internationella ”red dot design award”, och fått mycket uppmärksamhet från både bransch och allmänhet.

– Att Art är en serie från Vedum märks bland annat i omsorgen om detaljerna och den starka möbelkänslan. Det är en serie som tål att förnyas, precis som det ska vara med en designklassiker, säger Niklas Efraimsson.

Tips: Funktion och dekoration. Ny spegel med flyttbar förstoringsspegel. Inbyggd LED i spegelns ovankant ger bra ljus och ljuskanten på sidorna gör spegeln till badrummets blickpunkt.

I fokus: Levande designklassiker. Vedum fortsätter att utveckla sin serie Art. Nyheten för i år är att Art fått benstativ i kulör, här i trendigt antracitgrått.