Vedum i väldoftande samarbete med floristen Linda Hansson

Svenska inredningsaktören Vedum lanserar nu köksnyheten Moa i den nya varma kulören linnebeige i sällskap med floristen Linda Hansson. Samarbetet doftar av både lin och dahlior och bjuder dessutom på några enkla knep om hur du förnyar ditt kök med enkla medel.

Vedum tänker gärna utanför ramen när det kommer till samarbeten. Med en rad spännande aktörer bakom sig såsom restaurangen The Barn och keramikern Camilla Pahlstad presenterar de nu sitt senaste samarbete som får det att klia i de gröna fingrarna. Den här gången krokar de nämligen arm med floristen Linda Hansson. Linda går under namnet @arstidensbasta och inspirerar dagligen sina följare på Instagram. I Vedums nya kök Moa linnebeige fick Linda göra det hon gör allra bäst – skapa magi med doftande blomster.

– När jag fick frågan om att presentera höstens kök så var det ett glatt Ja såklart. Jag är tacksam över att jag fick frågan men också väldigt stolt över mig själv, att jag faktiskt vågade. Det är en ära att få presentera ett så vackert kök och företag,
säger Linda.

Tillsammans med Linda vill Vedum även inspirera till smarta val som skapar stor förändring. Ett sätt att skapa en ny och personlig känsla utan att byta hela köket, är med hjälp av handtag och knoppar. Här är våra bästa tips på vad du ska tänka på innan du sätter igång:

1. MÄT DINA BEFINTLIGA HANDTAG
Ta reda på de befintliga handtagens CC-mått. Det gör man genom att mäta avståndet mellan skruvhålen på handtaget. Detta för att förenkla processen och undvika att byta ut hela luckan.

2. VAR VARSAM
Tänk på att mäta tjockleken på skåpsluckorna. Skruvarna som kommer med handtagen varierar i längd. Dubbelkolla att skruvarna är rätt längd för just din skåpslucka.

3. HITTA STILEN
För att hitta en genomgående grundstil är det viktigt att ta reda på vilket helhetsintryck man vill få fram och vad man trivs med. Välj handtag med omsorg och se till att de harmoniserar med resterande inredning i hemmet.

4. MONTERA
Dags att skruva bort de gamla handtagen. Innan du monterar de nya, tänk på att göra rent där de gamla handtagen suttit. Ta även tillfället i akt och rengör hela luckan för ett ännu bättre slutresultat. Nu kan du montera de nya handtagen. Voila!

BONUSTIPS: GREPPA GREPPET
Handtagen används ofta, därför är känslan i dem viktigare än du kanske tror. Tänk på att handtaget ska vara enkelt att greppa och vara bekvämt att hålla i. Det ska kännas enkelt och skönt att öppna – och stänga.