Vedum inviger nya lokaler

”VI FORTSÄTTER ATT BYGGA FÖR FRAMTIDEN”

Den 10-11 september inviger Vedum Kök & Bad sin nya 11 000 kvadratmeter stora lagerlokal.

– Investeringen innebär att vi långsiktigt har möjlighet att dubbla volymen jämfört med idag, säger Vedums vd Magnus Efraimsson.

Syftet med Vedums nybyggnation är att möjliggöra en fortsatt vidareutveckling av tillverkningsprocessen, öka volymerna och förbättra utlastningslogistiken. Genom att bygga nya ändamålsenliga lagerytor frigörs produktionsyta i de befintliga lokalerna, så att företaget kan fortsätta att växa och utvecklas.

– Under de senaste åren har vi varit trångbodda och vår plan är att de nya lokalerna ska vara tillräckliga för våra behov i minst 10 år. Vi tror på ett ökat byggande och ökad efterfrågan på våra produktgrupper framöver. Vad gäller omsättning siktar vi på 700 miljoner år 2019 då företaget blir 100 år, säger Magnus Efraimsson.

De nya lokalerna ligger öster om Vedums befintliga fabrik på andra sidan järnvägsspåren, något som ställt särskilda krav på byggnationen.

För att effektivisera flödet har bland annat en 80 meter lång transportbro över spåret byggts.

– Utbyggnaden är en av flera komponenter i företagets utveckling. Vi fortsätter att satsa här i Vedum och bygga för framtiden på många olika sätt, till exempel vad gäller marknad, organisation, kompetens och produktionsteknik, säger Magnus Efraimsson.

En annan viktig byggsten i Vedums framtid är den nya logotypen och grafiska profilen som precis är klar.

– Det är en visuell identitet som vi är mycket stolta över och speglar det företag som Vedum är i dag. Ett företag i ständig utveckling, men ett lika personligt och tryggt val som alltid, säger Magnus Efraimsson.

Siffror om Vedums nybyggnation

• 11 000 kvadratmeter