Vedum Kök & Bad öppnar utställning i Linköping

”VI FÖRSTÄRKER VÅR NÄRVARO I EN VIKTIG REGION”

Den 25 september öppnar Vedums nya utställning i handelsområdet Ullstämma i Linköping.

– Med den nya utställningen förstärker vi vår tillgänglighet och service i ett viktigt geografiskt område, säger Vedums vd Magnus Efraimsson.

Den cirka 700 kvadratmeter stora utställningen är placerad i en nyproducerad lokal i området Ullstämma och kommer att innehålla 12 kök, 27 badrum och lösningar för tvättstuga och förvaring.

– Linköping med omnejd är en intressant och expansiv region där vi vill förstärka vår närvaro ytterligare med en egen utställning, säger Anna-Karin Hurtig, Vedums affärsområdeschef för utställningar och husfabriker.

Utställningen i Linköping är Vedum Kök & Bads sjätte utställning efter Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala och Vedum.

Företaget finns sedan tidigare i Linköpingsområdet genom återförsäljare och bostadsutvecklare.

Platschef för den nya utställningen är Annie Wilsson som har lång erfarenhet från branschen och ett brett kontaktnät i Linköping.

– Utställningen fungerar både som inspirationskälla och konkret hjälp när man planerar sitt hem. Genom att ha en egen utställning kan vi visa mer av vårt sortiment och ge en både bredare och djupare service till både privatkunder och byggbranschen i Linköpingsregionen, säger hon.

Siffror om Vedums nya utställning

• 700 kvadratmeter
  • 12 köksmiljöer
  • 27 badmiljöer
  • 3 tvättstugor
  • Skjutdörrar och garderober

• För mer information: Anna-Karin Hurtig, affärsområdeschef utställningar och husfabriker, 0512-576 57, anna-karin.hurtig@vedum.se eller Annie Wilsson, platschef Linköping, 013-474 64 01, annie.wilsson@vedum.se.