Vedum Kök & Bad – utsedd till årets superföretag!

Veckans Affärer har tillsammans med Bisnode utsett de mest högpresterande privata bolagen i svenskt näringsliv till Superföretag 2018. Endast runt en promille av Sveriges alla företag kvalar in på listan och Vedum Kök & Bad är ett av dem.

− Att bli utsedd till ett Superföretag är fantastiskt hedrande. Det är extra roligt att få den här utmärkelsen nu. Nästa år fyller Vedum 100 år och utnämningen är ett bevis på att vi är duktiga med vår målsättning att ha en långsiktig stabil ekonomi och tillväxt, säger Magnus Efraimsson, VD och ägare till Vedum Kök & Bad.

För att bli ett superföretag måste ett antal högt ställda kriterier uppnås. Det handlar bland annat om tillväxt, vinst, effektivitet och kapitalstruktur samtidigt som företaget måste visa en stabilitet och långsiktighet i affären under en fyraårsperiod. Endast 728 bolag blev utsedda till Superföretag 2018, det är en knapp promille av alla Sveriges företag.

− Att vi funnits i lilla Vedum med vår tillverkning i snart 100 år gör mig oerhört stolt. Vi har gått från det lilla snickeriet till att idag erbjuda en helhetslösning inom kök, bad och förvaring vilket varit en fantastisk resa. En resa jag delar med alla våra kunder och medarbetare på Vedum. Jag vill rikta ett extra stort tack till alla er som gjort detta möjligt, avslutar Magnus.

Mer information om utmärkelsen finns här.

ETT PERSONLIGT OCH TRYGGT VAL
Vedum utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer Sveriges mest kompletta sortiment för kök, bad, förvaring och tvättstugor. Vi är alltid ett personligt och tryggt val.

ALL TILLVERKNING I VÄSTGÖTSKA VEDUM
Vi har vårt huvudkontor och vår fabrik i Vedum, Västergötland. Varje år levereras över
354 000 skåp från vår fabrik till skandinaviska hem.