Vedum lanserar nya badrumsserien Art

Personlig design som sticker ut. Nu lanserar Vedum den nya badrumsserien Art designad av Jesper Ståhl. Det som sticker ut tydligast i den högprofilerade serien är tvättställets virvelform.

– Jag inspirerades av modern arkitektur och ville hitta en form som är både distinkt och organisk, säger Jesper Ståhl.

Med Art tar Vedum trenden att skapa möbelkänsla i badrummet vidare. Designern Jesper Ståhl har skapat en helhetsform för tvättställ och förvaring som är strikt och lekfull på samma gång.

– Jag har designat för Vedum tidigare och med Art fortsätter vi vår spännande resa. Nu har vi gått ett steg längre än förut. Den nya serien är Vedum med lika mycket trygghet som alltid och ännu mer personlighet, säger han. Mer om Art på www.vedum.se/badrum/art och www.vedum.se/art/

Vedums marknadschef Marianne Färlin säger att Art är en del av ett långsiktigt arbete.
– Vi har under flera år arbetat med att stärka vår designprofil och vårt sortiment har i dag ett högt designvärde, med Art som det senaste och spetsigaste exemplet, säger hon.