Vedum tar in naturen i badrummet

Nu lanserar Vedum den nya luckan och materialet Light Wood och visar den i ett badrum med trendig träkänsla och stilrena svala kulörer.

– Light Wood är inspirerad av drivved och har en yta med en lite sträv struktur som ger ett mjukt och varmt intryck, säger Niklas Efraimsson, ansvarig för Vedums produktutveckling.

Oavsett vem du är, så finns det alltid en Free som passar dig. Med det nya materialet och luckan Light Wood väljer Vedum nu att ta in naturen i badrummet. Inspirationen kommer från drivved med sitt mjuka, varma och lite sträva träuttryck. Med Light Wood får serien Free ytterligare ett uttryck, allt enligt tanken på att man ska kunna skapa flera olika stilar med en och samma serie.

– Vi har valt att använda Light Wood i ett badrum där känslan går lite åt det ruffa hållet, samtidigt som miljön är stilren med svala, ljusa kulörer. Luckans melaminyta gör den slittålig och högskåpet ger gott om förvaring, säger Niklas Efraimsson.

Vedum har valt att ta fram Light Wood i ett utvalt begränsat sortiment som är enkelt att välja och leva med.

En annan nyhet är Free Compact – en grundare variant av seriens tvättställ i bredd 615 mm. Bakgrunden är att Vedums kunder har efterfrågat en variant som är anpassad för lite mindre badrum.

– Tanken med hela serien är att det ska vara lätt att välja olika material, mått och uttryck, allt för att människor ska kunna skapa ett personligt badrum i en stil som de gillar, säger Niklas Efraimsson.

TIPS Enkel att leva med. Melaminytan gör luckan slittålig och högskåpet ger gott om förvaring. Ett utvalt sortiment gör Light Wood enkel att välja och leva med.

I FOKUS Trendigt och stilrent. Den nya luckan Light Wood med en lite sträv struktur och ett mjukt, varmt och trendigt träuttryck i en miljö med stilrena svala kulörer.

Välkommen att ladda hem högupplösta bilder och pressmeddelande i PDF. Du hittar fler högupplösta bilder på våra nyheter i vår mediabank: www.vedum.se/mediabank/nyheter-bad.