Vedums Art vald till årets badrum av Elle

Vedum och designern Jesper Ståhl har fått ännu ett pris för badrumsserien Art. Den här gången är det Elle Decoration Swedish Design Awards som prisat inredningen.

– Ett nytt bevis på att vi skapat en framtida designklassiker, säger Niklas Efraimsson, Vedums produktutvecklingschef.

Art lanserades i januari 2013 och har tidigare, som första svenska badrumsmöbel, vunnit det prestigefulla internationella designpriset ”red dot award”. Serien har dessutom blivit framröstad till Årets badrum i tidskriften Bad & Kökguidens årliga tävling. Nu har alltså även juryn för Elle Decoration Swedish Design Awards fallit för Jesper Ståhls konstfulla skapelse.

– Fantastiskt roligt att få den här uppmärksamheten för en serie som vi själva tycker så mycket om och som på många sätt är resultatet av mitt och Vedums långa samarbete, säger Jesper Ståhl.

Motiveringen till priset lyder:
Ett helt möblemang för badrummet i gedigna och sköna material med form inspirerad av vattnets virvlande rörelser.

Vedums marknadschef Marianne Färlin konstaterar att både designvärlden och marknaden gillar Art.

– Vi på Vedum vill göra inredningar som har en innovativ form och samtidigt fungerar i vanliga hem. Att Art både får fina designpriser och säljer bra är ett kvitto på att vi lever upp till den ambitionen, säger hon.

Fakta

Jesper Ståhl är utbildad vid Royal College of Art in London och driver sedan 1997 Jesper Design. Han har designat flera badrumsserier åt Vedum. Han vann också Årets produkt för det dukade bordet med sin bestickserie Stockholm gjord åt Design house Stockholm. Vinnarna kommer att representera Sverige under Elle Decoration International Design Awards i Milano i april.

Välkommen att ladda hem högupplösta bilder och pressmeddelande i PDF. Du hittar fler högupplösta bilder på våra nyheter och på Art i vår mediabank: www.vedum.se/mediabank/nyheter-bad Se mer om Art på www.vedum.se/art För mer information: Marianne Färlin, marknadschef Vedum Kök och Bad, 0512-557 13, marianne.farlin@vedum.se