Mer tid i tvättstugan? Ja tack! Tvättstugan Nora från Vedum gör vardagssysslorna trevligare.

Vi spenderar mer tid i våra hem just nu, och med det kommer viljan att skapa struktur och ordning i alla rum. Med andra ord – hög tid att ge tvättstugan kärlek! Vedum ger sina bästa tips för att skapa en fungerande tvättstuga, med välplanerad förvaring, generösa arbetsytor och smarta detaljer. I Vedums sortiment finns flera tvättstugelösningar som gör hemmet till en praktisk dröm.

Tvättstugan spelar en central roll för hur vi lyckas skapa ordning och reda. Många timmar spenderas i tvättstugan, men ändå har den hamnat lite i skymundan när vi inreder och planerar våra hem. För den svenska inredningsaktören Vedum, vars inredning för kök, badrum, tvättstuga och förvaring finns i generationer av svenska hem, är tvättstugan inte bortglömd.

Under rådande omständigheter, där allt fler spenderar mer tid hemma, märker Vedum ett stort intresse för smarta förvaringslösningar som gör tvättstugan till hemmets nya hjärta. I Vedums sortiment finns till exempel tvättstugan Nora. Här samsas den moderna och Svanenmärkta luckan Nora, med mängder av praktiska lösningar. En ho som är rymlig och anpassad för handtvätt, platssparande avställningsytor ovanpå vitvarorna, smalt utdragsskåp med rum för flaskor och småförpackningar och klädstång för våta eller nystrukna kläder.

I all tvättstugeinredning från Vedum ligger fokus på att skapa funktionella rum där det är trevligt att vistas, och där de osynliga lösningarna gör inredningen till en praktisk vardagsdröm. Precis som allt annat i Vedums sortiment är även tvättstugan Nora svensktillverkad i fabriken i Vedum, Västergötland. Luckan Nora finns också till kök, badrum och garderober, och just att välja samma luckor till tvättstugan som i köket, hallgarderoben eller badrummet ger hemmet en sammanhängande känsla.

Vad är då hemligheten för att skapa en fungerande tvättstuga? För det första, arbetsytor är A och O. Att kunna avlasta, vika och strukturera är grunden till ett fungerande flöde i tvättstugan. Det gäller att inte snåla på ytan i planeringsfasen! Viktigt att tänka på är även att placera tvättmaskinen och torktumlaren i en bekväm arbetshöjd som skapar en ergonomisk bra lösning. Det friger även utrymme ovanför tvättmaskinen och torktumlaren som kan användas som en avställningsyta.

Smart förvaring är givetvis också en nyckel till en lättjobbad tvättstuga. Lättöverskådliga skåp och ordentliga hyllor gör det lätt att förvara, och hitta bland sakerna. Låt tvättstugan vara luftig och ljus, med gott om arbetsbelysning och svängrum, så går arbetet snabbare och enklare.

I många av Vedums tvättstugor kan man välja till utdragbara tvättkorgar och trådbackar i olika höjder och storlekar som både ger dold förvaring och smarta sorteringsmöjligheter. Tack vare det frigörs golvyta som kanske kan ge fler sittmöjligheter? Har man möjlighet och utrymme är också en kombinerad sitt- och förvaringsbänk ett måste i tvättstugan! Det är ett enkelt sätt att göra rummet trevligt och inbjudande.