Tidlöst och klassiskt

Nu finns Vedums lucka Classic även i kulör. Tillsammans med badrumsserien Free skapar den ett klassiskt badrum på ett trendigt sätt.

– Våra målade miljöer är alltid mycket populära och med Classic i kulör blir valfriheten ännu större, säger Vedums produktchef Niklas Efraimsson.

Badrumsserien Free är designad för Vedum av Jesper Ståhl. Serien har ett harmoniskt formspråk som präglas av balans, enkelhet och omsorg om detaljer. Med luckan Classic, som från och med 2015 också finns i kulör, får Free ett tidlöst och samtidigt trendigt uttryck.

– Det klassiska är alltid rätt, men kanske ännu mer så just nu. Traditionellt och lantligt är trend – fast på ett nytt, spännande och roligare sätt. Man kan faktiskt säga att det tidlösa är det nya moderna, säger Niklas Efraimsson.

Vedum presenterar nu ett klassiskt varmgrått badrum med stilrätta stödben, kalkstensgolv, väggkakel med fasade kanter och inslag av koppar och mässing. Här finns också gott om förvaring och mycket känsla i skön kombination.

– Det är typiskt Vedum att uppdatera traditionen, eftersom vi känner oss hemma i både historien och samtiden, säger Niklas Efraimsson.

I fokus Vedums Classic-lucka i ett klassiskt varmgrått badrum. Stilrätta stödben, väggkakel med fasade kanter, kalkstensgolv och detaljer i koppar och mässing skapar den rätta stilen.

Tips Välj material som håller länge, färgsätt med kulörer du trivs med och planera in förvaringsutrymme för det du vill ha i ditt badrum.

Fakta Free Badrumsserien Free är designad för Vedum av Jesper Ståhl och står för ett harmoniskt formspråk och balans mellan enkelhet och omsorg om detaljerna. Free finns i bredderna 415, 615 och 915 mm. Underskåpet har fullutdragslådor eller luckor med dämpad stängning. Kombineras med luckorna Plain, Ram, Twist eller Classic som från och med 2015 också finns i kulör.

Välkommen att ladda hem högupplösta bilder och pressmeddelande i PDF. Du hittar högupplösta bilder på våra nyheter i vår mediabank: www.vedum.se/mediabank/nyheter-bad.

Se mer av Free Classic på länken nedan:

www.vedum.se/inspiration/vedums-nyheter/tidlost-och-klassiskt