Skogsgrönt och möblerat – årets badrumsnyheter från Vedum är här!

Skogsgröna toner, tidlösa materialval och möblerade badrum är i fokus när 100-årsjubilerande Vedum Kök & Bad släpper sina badrumsnyheter för 2019. När Jenny Andersson, Designansvarig på Vedum, listar årets badrumstrender är det skräddarsydd belysning och monokroma kulörer som dominerar.

För Vedum Kök & Bad är 2019 speciellt – företaget firar nämligen 100 år i år. Under jubileumsåret lanseras en rad nyheter. Först ut är nyheterna för badrummet.

– Vårens nyheter för badrummet andas dova färger och mycket möbelkänsla. Svarta detaljer är det som skapar kontrasten. Samtidigt så är det de gedigna och tidlösa materialvalen som vinner i år! säger Jenny Andersson, Designansvarig på Vedum. Bland nyheterna finns luckan Thea som tillsammans med den prisvinnande serien Mezzo ger badrummet en lugn, dov känsla i den nya kulören skogsgrönt. Vedum lanserar också ett nytt klassiskt badrum i neutrala, rogivande toner och detaljer som passar det klassiska hemmet – med spegelluckan Alice, och tillbehör som svarvade ben och ett rymligt vitrinskåp.

Bland nyheterna finns också den populära serien Flow i ett nytt, bredare format som ger ett tvättställ med stor avställningsyta och mycket förvaring. Serien utökas dessutom med en ny sittbänk, med gott om smart förvaring under. Den stilrena Flow är inte bara populär bland kunderna. Den är även Jenny Anderssons personliga favorit:

– Jag är särskilt förtjust i vår Flow-serie, som är designad av Jesper Ståhl. Den lanserades för nio år sedan, och då var Top-Solidmaterialet helt nytt. Sedan har det blivit allt mer populärt, och i och med årets uppdatering lär nu ännu fler upptäcka Flow! Vackert, funktionellt och långsiktigt – det är design för Vedum. Och det tycker jag är en perfekt beskrivning av Flow.

Dessutom lanseras den Svanenmärkta luckan Nora nu även för badrummet, för att möta upp kundernas växande intresse för hållbarhet. Nora finns nu för kök, tvätt, bad och förvaring i kulörerna vitt och grått.

Nyheterna lanseras 1 februari och finns att se och uppleva hos Vedums utställningar och återförsäljare i hela landet.

Här är årets badrumstrender!

Jenny Andersson, Designansvarig på Vedum, listar:

Mjuka färgtoner

”Först och främst så är det mjuka rogivande toner som gäller i våra badrum 2019. Vi vill omge oss med färger som får oss att må bra. Gärna mjuka, dova sådana. Skogsgrönt, sandbeige, varmgrå och dova rosa toner. Och så småningom kommer de brända färgerna.Kontrasterna finner vi i de svarta detaljerna.”

Möblera mera

”Våra badrum blir allt mer möblerade rum – zoner där vi kan koppla av, om man så vill. Kommoden får gärna kännas som en stilren sideboard, och i detaljerna vill vi ha mjukare former. En rolig utmaning för mig som Designansvarig, är att ge badrummen just en inredd känsla.”

Hållbart är bäst

”Allt fler vill inreda hållbart, och folk blir dessutom allt mer kunniga när det kommer till hållbarhetsfrågorna. Många tänker också mer långsiktigt när de inreder och väljer tidlösa materialval och hållbara produkter. I år tar Vedum ännu ett steg mot ett hållbart badrumssortiment med 100 procent LED-belysning och den Svanenmärkta luckan Nora.”

Varde ljus!

”Vi vill ha allt mer, och allt smartare belysning i våra badrum. Allt från effektiva LED-lampor som lyser upp lådor och speglar – till handplockade vägglampor. Ingenting lämnas åt slumpen, och belysningen är en självklar del i badrumsplaneringen. Därför har vi i år låtit ta fram en specialdesignad lampa till vår serie Mezzo och från 2019 är all Vedums belysning LED.”