En doft av lin och med hantverket varmt om hjärtat – Vedums köksnyheter är här!

Med en kärlek till de små detaljerna, klassiska vitrinskåp och den platsbyggda känslan – nu kommer årets köksnyheter från svenska Vedum. Trenden med mjuka, naturliga kulörer och hantverkarkänsla håller i sig. Det märks till exempel i den nya kulören linnebeige, en blivande favorit som tillsammans med luckan Moa bildar en trendsäker allians.

Svensk inredning i fokus! All Vedums tidlösa och skandinaviska inredning skapas där allt började för över hundra år sedan – i orten Vedum. Nu lanseras köksnyheterna för 2021, en lansering som tar sitt avstamp i tidens anda, men samtidigt flirtar med hantverkstraditionen som genomsyrar företaget.

En av årets nyheter är den släta luckan Moa, en lucka som präglas av skandinavisk designtradition och som ger rummet ett avskalat lugn. En annan nyhet är kulören linnebeige, en mjuk och naturlig kulör som harmoniserar med Vedums naturnära favoriter, som havregul och skogsgrön.

– Den varma, beigea tonen som präglar vår lansering är tidlös men på samma gång precis vad vi efterfrågar just nu. Ett självsäkert lugn och en enkelhet. Det som ser enkelt ut är inte alltid det, dock. Våra kök blir faktiskt allt mer personliga och vi vill att varje detalj är handplockad. Därför känns det såklart extra roligt att vi har detaljer för alla stilar bland våra nyheter, säger Jenny Andersson, designansvarig på Vedum.

I den köksmiljö som Vedum har skapat till lanseringen presenteras ett tidlöst rum som står stadigt i det nya 20-talets trender. Ett stort och luftigt kök där luckan Moa i linnebeige samsas med klassiska vitrinskåp med luckan Alice. Känslan förstärks av den nya kulören linnebeige, som ger köket ett naturligt, stilrent och samtidigt varmt uttryck. Pricken över i är den nya bänkskivan Moorland fog i kompositsten och de svarta handtagen Havtorn. I miljön syns också förvaringsmöbeln Anno, som lanserades tidigare under våren. Anno är Vedums nya badrumsserie som med små, enkla justeringar kan användas i hemmets alla rum.

Miljön har också en platsbyggd känsla, tack vare en av Vedums nyheter för året – framdragen sockel som linjerar med skåpsluckorna och skapar ett traditionellt och platsbyggt uttryck i köket. En nyhet som är framtagen för att möta kundernas längtan efter en hantverkarkänsla i köket. Dessutom lanseras helt nya lådinredningar, för att ytterligare öppna upp för kundernas önskemål att skräddarsy sina val.

Nyheterna finns i Vedums samtliga utställningar från 15 september.